دو راهی جمهوری‌خواهان برسر انتخاب رئیس مجلس نمایندگان

کد خبر: 1249597

با گذشت چندین روز از برکناری رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا، اختلاف در مجلس نمایندگان برای انتخاب رئیس همچنان ادامه دارد.

 دو راهی جمهوری‌خواهان برسر انتخاب رئیس مجلس نمایندگان

 جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، «استیو اسکالیس» را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای احراز سمت ریاست مجلس نمایندگان انتخاب کردند اما با این حال این نماینده جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا هنوز رأی لازم را برای پیروزی در این مجلس کسب نکرده است و مشخص نیست که قادر به پیروزی نهایی در این مجلس باشد یا خیر.

تحت تأثیر شرایط فعلی، جمهوری‌خواهان حامی اسکالیس اکنون این نگرانی را دارند که وی با چشم‌انداز بدی برای معرفی شدن به عنوان رئیس مجلس نمایندگان در بین مخالفانش مواجه شود، وضعیتی که نوعی تهدید جدی برای طولانی شدن بحران بی‌رهبری حزب جمهوری‌خواه آمریکا پس از برکناری تاریخی «کوین مک کارتی» رئیس پیشین این مجلس، محسوب می‌شود.

همزمان با تشدید روند مخاطرات مجلس نمایندگان این موضوع مورد توجه است که هر چه جمهوری‌خواهان برای انتخاب رئیس مجلس جدید، سخت‌گیری‌های بیشتری داشته باشند، نمایندگان کنگره زمان کمتری برای جلوگیری از تعطیلی احتمالی دولت فدرال خواهند داشت.

به اعتقاد بسیاری از اعضای کنگره، مجلس نمایندگان این کشور پس از برکناری «کوین مک کارتی»، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، عملاً فلج شده است و رسیدگی به این وضعیت، در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس، فوریت بی‌سابقه‌ای به خود گرفته است.

در جریان یک رأی‌گیری غیرعلنی، روز گذشته، اسکالیس به عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان بر «جیم جردن» نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو، پیروز شد. نامزدی وی ضربه‌ای سخت برای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا بود که از جردن، به عنوان متحد سرسخت خود جهت ریاست مجلس نمایندگان حمایت کرده بود.

با این حال، رأی‌گیری روز گذشته نشان داد که دعوا و بحث بر سر اینکه چه کسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد، به این زودی حل نمی‌شود؛ چرا که تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه در این مجلس به هیچ وجه خود را متعهد به حمایت از اسکالیس نمی‌دانند و این اختلاف در آرای رای‌گیری پیش بردن قضیه را کند می کند.

در جریان رأی‌گیری صبح روز چهارشنبه پشت درهای بسته، اسکالیس 113 رأی موافق را در برابر جردن با 99 رأی به دست آورد. این در حالی است که اسکالیس برای پیروزی در مجلس نمایندگان به کسب آرای موافق 217 نماینده مجلس نیاز دارد.

اکنون این سؤال مطرح است که آیا اسکالیس می‌تواند آرای مورد نیازش را که مانع بزرگی بر سر راه پیروزی اوست، به دست آورد یا خیر.قرار است نمایندگان بار دیگر، روز پنج شنبه برای بررسی نماینده منتخب جهت ریاست مجلس نمایندگان، تشکیل جلسه دهند. با این حال قرار نیست این جلسه با رأی‌گیری دوباره همراه باشد.

تأخیر در رأی‌گیری از سوی نمایندگان مجلس نشان می دهد که اسکالیس همچنان برای جلب حمایت حامیان جیم جردن در مجلس  تلاش می کند، چرا که پیروزی وی نیاز به کسب اکثریت آرای مجلس نمایندگان را دارد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها