رایزنی وزرای خارجه روسیه و چین درباره تحولات غزه

کد خبر: 1250355

وزیر خارجه روسیه که به پکن رفته، با همتای چینی درباره وضعیت ناشی از درگیری‌های نظامی رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین رایزنی کرد.

 رایزنی وزرای خارجه روسیه و چین درباره تحولات غزه

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سفر به پکن با وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار و درباره درگیری‌ها و تحولات نوار غزه رایزنی کرد.

منابع رسانه‌ای دولتی در روسیه، از رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای چینی خود در پکن درباره درگیری‌های نظامی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین تبادل نظر کرد.

طبق گزارش این رسانه روس، سرگئی لاوروف روز دوشنبه (امروز) وارد پکن شد و قرار است در نشست بین‌المللی «مجمع بین‌المللی کمربند و جاده» شرکت کند.

طبق گزارش تاس، ابرپروژه «کمربند و جاده» توسط شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد شد و تاکنون بیش از ۱۵۰ کشور و بیش از ۳۰ سازمان بین‌المللی به آن پیوسته‌اند.

در ادامه تلاش‌های کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، روسیه به دنبال تصویب آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل است.

یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت بامداد یکشنبه به شبکه «الجزیره» گفت: ‌«روسیه از شورا می‌خواهد روز دوشنبه درباره آتش‌بس بشردوستانه بین حماس و اسرائیل رأی‌گیری کند».

خبرگزاری «رویترز» هم گزارش داد که روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت آماده کرده که ذیل آن از طرفین درگیر در نوار غزه خواسته می‌شود که فوراً درگیری‌ها را متوقف کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیش از این، حصر غزه توسط رژیم صهیونیستی را با اقدام نازی‌ها در محاصره لنینگراد مقایسه کرد.  

رئیس‌جمهور روسیه در جمع خبرنگاران در قرقیزستان گفته بود: «سناریوهای شرورانه‌ای در حال پدیدار شدن هستند از جمله اینکه اقدامات نظامی و غیرنظامی اتخاذشده علیه غزه با محاصره لنینگراد در دوران جنگ جهانی دوم قابل مقایسه هستند».

 وزارت بهداشت فلسطین امروز (دوشنبه) در بیان آخرین آمار قربانیان حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد شهدا را ۲۷۵۰ نفر اعلام کرد. طبق این گزارش، ۹۷۰۰ نفر نیز تاکنون زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که طبق گفته سازمان امدادرسانی غزه هنوز بیش از هزار نفر در زیر آوار مانده‌اند و کار آواربرداری با توجه به حملات پیوسته هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی با کندی صورت می‌گیرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها