ادعای علی‌اف بعد از دستگیری سران ارمنی قره باغ

کد خبر: 1250421

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که کسی جرات تهدید این کشور را ندارد.

ادعای علی‌اف بعد از دستگیری سران ارمنی قره باغ

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به دستگیری سران ارمنی قره باغ مدعی شد که کسی جرات تهدید این کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از «خانکندی» تهدیدات جدیدی علیه ارمنستان مطرح کرد.

علی اف اظهار داشت:«اگر نیرویی در ارمنستان هنوز به انتقام فکر می‌کند، با دقت به فیلم دستگیری رهبران سابق قره باغ نگاه کند.»

وی با اشاره به سران دستگیر شده قره باغ کوهستانی گفت: «من نمی‌دانم مردی که در یکی از این ساختمان‌ها نشسته و خود را "نخست وزیر" می‌نامید، آیا امروز جرات خواهد کرد ما را تهدید کند؟ امروز در بازداشتگاه به او چای می‌دهند.»

الهام علی اف روز یکشنبه به خان کندی رفت و از این شهر که با عنوان «استپاناکرت» پایتخت جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی بود، دیدن کرد و پرچم جمهوری آذربایجان را به اهتزاز درآورد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون دو نوبت جنگ خونین داشته‌اند. در جریان جنگ دوم ارتش جمهوری آذربایجان موفق شد بخشی از نواحی را از ارمنستان بازپس بگیرد. ارتش این کشور در هفته‌‌های اخیر نیز بخشی از منطقه قره‌باغ ارمنی‌نشین را در پی یک عملیات نظامی برق‌آسا به کنترل خود درآورد.

در پی این عملیات، جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

بعد از این رویدادها ارمنستان از گفت‌وگو با طرف آذربایجانی سرباز زده اما یک رسانه جمهوری آذربایجان مدعی شد نخست‌وزیر ارمنستان با پیشنهاد رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و برگزاری نشستی در قالب گروه ۳+۳ در تهران موافقت کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها