قصاب غزه در آغوش بایدن /طرح بایدن در سفر به سرزمین‌های اشغالی

کد خبر: 1250878

بایدن: کل دنیا بداند کنار اسرائیل هستیم.از انفجار بیمارستان المعمدانی ناراحت و عصبانی بودم و به نظر می رسد طرف مقابل پشت آن است نه شما. ما هر آن چه که اسرائیل برای پاسخ به حماس نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهیم

قصاب غزه در آغوش بایدن /طرح بایدن در سفر به سرزمین‌های اشغالی

جنایت هولناک و فجیع ارتش غاصب و جنایتکار صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی در  محله الزیتون غزه و به شهادت رساندن صدها نفر از بیماران این مرکز درمانی جهان را همچنان در بهت و حیرت فرو برده است.برخی برآوردها حاکی از آن است که حمله به این بیمارستان با طراحی آمریکایی‌ها با محوریت سنتکام (فرماندهی آمریکا در غرب آسیا) و عملیات اسرائیلی‌ها صورت گرفته است.مقامات آمریکایی مانند اسرائیلی‌ها از عملیات طوفان الاقصی شوکه شده‌اند،اما از طرف دیگر بارها به مقامات اسرائیل اعلام کرده‌اند که ورود زمینی به غزه می‌تواند خسارت بالاتری برای ارتش و مقامات اسرائیلی در پی داشته باشد.بر این اساس، مقامات آمریکایی طرحی را پایه‌ریزی کرده‌ بودند تا با یک حمله خسارت‌بار سنگین به یک محل پراجتماع در غزه، نیاز مقامات اسرائیلی برای افکار عمومی داخلی تامین شود و در عین حال آن ها به خاطر واکنش‌ها در ورود زمینی به غزه تا حد امکان تردید یا تجدیدنظر کنند.پیرو این موضوع، محل تجمع عظیم مردم غزه در بیمارستان المعمدانی غزه را انتخاب کردند.روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد بمبی که با آن این  بیمارستان هدف حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-84  بوده که حدود یک تن وزن داشته است.درمیانه این تحلیل ها و گمانه ها هم «بنیامین نتانیاهو» در بدو ورود «جو بایدن» به سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد: «امروز سطح همکاری ما با ایالات متحده بی‌سابقه است».به نوشته شبکه «الجزیره»، نتانیاهو خطاب به بایدن ضمن تاکید بر این که «جهان باید برای شکست حماس متحد شود»، به او گفت: «شما اولین رئیس‌جمهور [آمریکایی] هستید که در شرایط جنگی به این جا آمده است».رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مقابل و در دیدار با نتانیاهو درباره حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به بیمارستان «المعمدانی» مدعی شد: از انفجار بیمارستان ناراحت و عصبانی شدم، اما به نظر می‌رسد که این حمله «کار دیگران است نه شما [اسرائیل]».وی طی ورود به تل‌آویو، درباره هدفش از این سفر گفت: می‌خواستم به اسرائیل بیایم تا مردم آن و تمام جهان بدانند که ما در کنار اسرائیل می‌ایستیم».بایدن با تکرار این ادعا که «حماس جنایاتی انجام داد»، افزود: می‌خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل هر آن چه را برای پاسخ به حملات حماس نیاز است، در اختیار دارد.رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو مدعی شد: جهان نظاره‌گر است تا ببیند ما چه خواهیم کرد و من مشتاقانه منتظر گفت‌وگوهای عمیق با شما هستم.همزمان رهبران سنای آمریکا اعلام کردند، انتظار می رود جو بایدن درخواست کمک نظامی 10 میلیارد دلاری برای اسرائیل، اوکراین، تایوان و تامین امنیت مرزها را در هفته جاری ارائه کند،اما دولت اردن در بیانیه‌ای با تاکید بر لزوم افزایش حمایت بین‌المللی از غیرنظامیان فلسطین، نشستی چهارجانبه با حضور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را که قرار بود دیروز برگزار شود، لغو کرد. ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن اعلام کرد که این نشست را به این دلیل لغو می‌کند که واشنگتن قادر به تصمیم‌گیری درخصوص توقف جنگ غزه نیست. بایدن هم اعلام کرد، به عنوان بخشی از برنامه سفرش به غرب آسیا دیگر با مقامات اردن هم دیدار نخواهد کرد. محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین  نیز دیدار برنامه‌ریزی شده خود با جو بایدن  را  لغو کرد.

دولت آمریکا دیشب نیز قبل از قطعنامه پیشنهادی برزیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد را با موضوع آتش بس فوری در غزه وتو کرد.

 خبرسازی جعلی موساد درباره حمله به بیمارستان

دراین بین،رژیم صهیونیستی که ابتدا به صورت ضمنی مسئولیت حمله به این بیمارستان را برعهده گرفته بود، خیلی زود متوجه عمق این فاجعه شد و با همراهی ایالات متحده آمریکا تلاش کرد تا با خبرسازی، افکار عمومی جهان را در این جنایت گمراه کند. «آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل پس از این حمله و در توجیه هدف قرار دادن این بیمارستان گفت: « پیشتر هشدار داده بودیم که این بیمارستان و پنج بیمارستان دیگر باید تخلیه شود تا حماس از آن به عنوان پناهگاهی برای خود استفاده نکند».سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز چند روز پیش اعلام کرده بود: «بیمارستان‌های فلسطینی هدف ماست، چون زیر این بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و تونل‌های حماس است و قانونی در دنیا نیست که از آن‌ها محافظت کند»،اما در پی انتشار تصاویر کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در این جنایت و موج انتقادها و محکومیت‌های گسترده این اقدام رژیم اشغالگر، تل‌‌آویو تلاش کرد تا از زیر بار مسئولیت این حمله شانه خالی کند. لذا ادعا کرد که تنها، پارکینگ این بیمارستان را هدف قرار داده و این حمله هیچ زخمی به همراه نداشته و این نیروی مقاومت غزه بوده که با پرتاب راکت، این بیمارستان را هدف قرار داده است و حتی موساد، تصاویری از این حمله راکتی مقاومت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. امری که با واکنش حماس و جهاد اسلامی همراه شده و هر دو جنبش مقاومت این ادعای تل‌آویو را رد کردند. وبگاه العهد، دیشب نیز با انتشار گزارشی، دروغین بودن این ادعای موساد را افشا کرد و نوشت: «صفحه رسمی دستگاه اطلاعاتی اسرائیل «موساد»، طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق)، یک ویدئو منتشر و ادعا کرد که جنبش جهاد اسلامی در شلیک یک موشک به سوی [اسرائیل] ناکام ماند و این موشک به اشتباه به بیمارستان اصابت کرد، اما این ادعا درست نیست، زیرا بررسی این ویدئو در موتورهای جست وجو فاش کرد که این ویدئو قدیمی است و تاریخ آن به آگوست 2022 باز می‌گردد. با وجود این، بسیاری از تحلیل گران اسرائیلی و دارندگان حساب‌های رسمی در ایکس، این ویدئوی گمراه کننده را با عنوان حمله به بیمارستان المعمدانی به اشتراک گذاشتند.»

  طرح بایدن در سفر به سرزمین‌های اشغالی

 روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با طرحی هفت بندی به منطقه سفر کرده بود که شامل این موارد است:1. برقراری یک آتش بس چند ساعته برای خروج اسرای خارجی و ورود بخشی از کمک‌های امدادی به نوار غزه با نظارت سازمان ملل از طریق گذرگاه رفح 2. در ازای توقف حملات اسرائیل، یک طرح قیمومیت خارجی با هدف خلع سلاح مقاومت بر نوار غزه تحمیل می‌شود که شامل مصر، اردن، قطر، ترکیه، عربستان سعودی و تشکیلات خودگردان است. 3. نهادهای تحت امر حماس در غزه منحل و به تشکیلات خودگردان واگذار می‌شوند. 4. برای تضمین عدم بازگشت به وضعیت قبل، نیروهای خارجی در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی مستقر شده تا منطقه حائل گسترش یابد، حتی اگر به قیمت نابودی محلات نزدیک به مرز باشد. 5. طراحی یک مکانیزم برای تضمین خلع سلاح مقاومت مانند تخریب تونل‌ها 6. آزادی همه اسرای غیرنظامی و تحویل اسرای نظامی به تشکیلات خودگردان برای مبادله اسرا 7. مدیریت سیاسی و امنیتی نوار غزه توسط مصر و تضمین روند بازسازی توسط کشورهای عربی با توجه به جنایت فجیع رژیم صهیونیستی و لغو نشست چهارجانبه امان و فوران خشم مقاومت و افکار عمومی منطقه و جهان، اجرا و حتی مطرح کردن این طرح بیش از پیش تضعیف شده است. مثلث واکنش افکار عمومی، اتحاد دولت های اسلامی و اقدام روی زمین مقاومت برهم زننده محاسبات کاخ سفید خواهد بود. اکنون به نظر می‌رسد که کارزار جهانی مردمی و اتحاد کشورهای منطقه و دولت های اسلامی در برابر رژیم تروریستی صهیونیستی اهمیت زیادی دارد تا با شکست کامل خط تبلیغاتی مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها، عرصه برای کنش‌ورزی هجومی آن ها تنگ شده و سوخت موشک‌ها و گلوله رزمندگان محور مقاومت برای هجوم آفندی تامین شود. جنگ منطقه‌ای نزدیک‌تر از هر زمانی است و رژیم، چتری پدافندی برای تاسیسات گازی خود در مدیترانه فراهم کرده است. همچنین برخی پادگان‌های آمریکا در عراق سطح هشدار را بالا برده‌اند. رویترز دیروز نیز از حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق خبر داد.حزب ا... لبنان هم در بیانیه ای اعلام کرد: مواضع نظامی دشمن صهیونیست در جل العلام و پادگان زرعیت و مرکز دریایی واقع در روبه روی راس الناقوره با موشک های هدایت شونده و سلاح مناسب هدف قرار گرفتند.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها