رایزنی سران مصر و اردن درباره غزه

کد خبر: 1250993

سران مصر و اردن با انجام دیداری در قاهره آخرین تحولات فلسطین اشغالی را بررسی کرده و مخالفت خود را با مجازات جمعی ملت فلسطین در نوار غزه اعلام کردند.

رایزنی سران مصر و اردن درباره غزه

سران مصر و اردن با انجام دیداری در قاهره آخرین تحولات فلسطین اشغالی را بررسی کرده و مخالفت خود را با مجازات جمعی ملت فلسطین در نوار غزه اعلام کردند.

خبرگزاری «بترا» در این باره اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ در غزه، حفاظت از غیرنظامیان، لغو محاصره و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید کردند.

دو طرف مخالفت خود را با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه به اردن و یا مصر اعلام کردند.

پادشاه اردن و رئیس‌جمهور مصر تأکید کردند که اگر جنگ متوقف نشود و گسترش یابد، منطقه به سمت لغزش خطرناکی خواهد رفت که در نهایت منطقه را وارد فاجعه‌ای می‌کند که عواقب آن خطرناک خواهد بود.

السیسی و عبدالله دوم همچنین حمله به بیمارستان المعمدانی را تشدید تنش خطرناک دانستند و بار دیگر این جنایت شنیع علیه مردم بی‌گناه و بی دفاع را محکوم کردند.

دو طرف در ادامه بر موضع قاطع دو کشور در قبال مسئله فلسطین و ضرورت دستیابی ملت برادر فلسطین به حقوق مشروع و ایجاد کشور مستقل خود در خطوط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس تاکید کردند.

همچنین در این دیدار بر حفظ هماهنگی و رایزنی نزدیک میان دو کشور برادر پیرامون موضوعات مختلف تاکید شد.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سیزدهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

طبق آخرین آمار اعلام شده حملات رژیم صهیونیستی طی ۱۳ روز جنایت در غزه منجر به شهادت ۳۷۸۵ فلسطینی شده است.

این حملات همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه ۷۰ درصد قربانیان این جنایات را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها