هشدار آمریکا و انگلیس به شهروندانش در سراسر جهان

کد خبر: 1251013

سفارت‌های آمریکا و انگلیس در بیروت به شهروندان خود توصیه کردند تا زمانی که پروازها همچنان «در دسترس هستند» لبنان را ترک کنند.

هشدار آمریکا و انگلیس به شهروندانش در سراسر جهان

سفارت‌های آمریکا و انگلیس در بیروت به شهروندان خود توصیه کردند تا زمانی که پروازها همچنان «در دسترس هستند» لبنان را ترک کنند.

آمریکا و انگلیس همچنین به شهروندان خود هشدار دادند که به لبنان سفر نکنند.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شهروندان آمریکایی در لبنان توصیه می‌کنیم که تمهیدات مناسبی برای خروج از کشور تدارک ببینند.

سفارت انگلیس نیز در بیاینه‌ای مشابه گفت: اگر شما همچنان در لبنان هستید، شما را هم‌اکنون به خروج از کشور ترغیب می‌کنیم.

همزمان با افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی با لبنان، حزب‌الله نیز حملات خود را به اراضی اشغالی تشدید کرده است. گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۱۳روز پیش عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد./ایسنا

آمریکا هشدار سفر برای شهروندان خود در سراسر جهان صادر کرد

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه و سایر نقاط ناشی از جنگ جاری میان رژیم اسرائیل و فلسطین ، هشدار سفر احتیاطی جهانی برای شهروندان خود در سراسر جهان صادر کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به «ظرفیت حملات تروریستی، تظاهرات یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان و منافع آمریکا» به شهروندان خود در خارج از کشور هشدار داد که احتیاط بیشتری داشته باشند.

در اوایل هفته، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور برای سفر به لبنان هشدار داد و اعلام کرد به دلیل «وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی مربوط به شلیک راکت، موشک و توپخانه‌ بین اسرائیل و حزب‌الله یا سایر جناح‌های شبه‌نظامی مسلح به این لبنان سفر نکنند.»

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی که به دنبال کمک برای خروج از اسرائیل، کرانه باختری، غزه و لبنان هستند، دستور داده است که فرم پذیرش بحران را پر کنند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند و رژیم اسرائیل که از این حملات غافلگیر شده بود، برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاهها نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین سه شنبه شب به وقت محلی برابر با ۱۷ اکتبر و ۲۵ مهرماه   از بمباران بیمارستان «المعمدانی» ( الاهلی) در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر در لحظات اولیه این انفجار خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد. وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه ای که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: در اسرائیل مقامات تایید کرده اند که یک هزار و ۳۰۰ نفر کشته و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر زخمی شده اند، در حالی که در غزه بیش از ۳ هزار نفر کشته شده اند، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده اند و صدها نفر زیر آوار هستند.

تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه، روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: این یکی از سخت ترین لحظات پیش روی مردم اسرائیل و فلسطین در ۷۵ سال گذشته است. ما در لبه پرتگاهی عمیق و خطرناک قرار داریم که می تواند مسیر مناقشه اسرائیل و فلسطین و همچنین کل منطقه را تغییر دهد. خطر گسترش این درگیری "بسیار واقعی و بسیار خطرناک" است.  تنها راه برای پایان دادن به خونریزی و جلوگیری از تکرار آن، هموار کردن مسیر برای یک راه حل سیاسی بلندمدت، مطابق با قطعنامه های سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافقات قبلی است.

این درحالی است که آمریکا در نشست روز چهارشنبه به وقت محلی شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی برزیل را که خواستار توقف درگیری ها میان اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطین می شد تا کمک های بشر دوستانه وارد نوار غزه شوند، وتو کرد.

قطعنامه پیشنهادی برزیل رای ۱۲  کشور آلبانی، برزیل، چین، اکوادور، فرانسه، گابن، غنا، ژاپن، مالت، موزامبیک، سوئیس و امارات متحده عربی را در مقابل یک رای مخالف ایالات متحده آمریکا داشت و دو کشور روسیه و انگلیس نیز رای ممتنع دادند.

آمریکا با رای منفی خود، قطعنامه ای را وتو کرد که خواستار «وقفه های بشردوستانه» برای ارسال کمک های حیاتی به میلیون ها نفر در غزه بود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها