بمباران‌ بامدادی خانه‌های مسکونی از شمال تا جنوب نوار غزه

کد خبر: 1251071

حداقل ۱۴ شهید و بیش از ۶۰ مجروح در حملات اسرائیل علیه ۶ خانه در خان یونس طی ساعات بامداد ثبت شده است.

بمباران‌ بامدادی خانه‌های مسکونی از شمال تا جنوب نوار غزه

حداقل ۱۴ شهید و بیش از ۶۰ مجروح در حملات اسرائیل علیه ۶ خانه در خان یونس طی ساعات بامداد ثبت شده است.

یک منبع پزشکی به الجزیره گفته است که حداقل ۱۴ شهید و بیش از ۶۰ مجروح در حملات اسرائیل علیه ۶ خانه در خان یونس ثبت شده است. گفته شده این ۶ خانه بصورت همزمان هدف بمباران قرار گرفته‌اند.

۱۳ شهید نیز در سلسله حملات اسرائیل به جنوب نوار غزه ثبت شده است. همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی علیه خانه‌ای در جنوب نوار غزه، ۸ فلسطینی از جمله تعدادی از کودکان جان خود را از دست دادند.

هواپیماهای جنگی اشغالگر همچنین خانه خانواده «الباشیتی» را بر سر ساکنان آن در خان یونس بمباران کردند و این بمباران منجر به شهادت تعدادی از اعضای این خانواده شد.

توپخانه رژیم صهیونیستی همزمان مناطق مجاور حصار مرزی در شرق نوار غزه را با گلوله هدف قرار داد.

هواپیماهای جنگی اشغالگر خانه متعلق به خانواده «ابو الناجا» در شهر خان یونس را هم هدف قرار دادند که در جریان این بمباران تعدادی از اعضای این خانواده مجروح و شهید شدند.

همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیل منزل خانواده شهید خالد صباح را در روستای عریف در جنوب نابلس در کرانه باختری منفجر کردند.

ساعاتی پیش از این، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی با اشاره به تحولات فلسطین و ادامه بمباران غیرانسانی نوار غزه اعلام کرد: «مقاومت فلسطین به رغم وحشی‌گری و جنایات صهیونیست‌ها، ابتکار عمل را در این نبرد در دست دارد. تلاش‌های مسئولان آمریکایی و اروپایی که به دنبال حمایت از اسرائیل هستند، را زیر نظر داریم.»

به گفته هنیه، آمریکا در همراه سازی موضع کشورهای اسلامی و عربی با طرح کوچاندن مردم غزه ناکام ماند و ملت فلسطین به سرزمین خود پایبند است و هرگز کوچاندن یا وطن جایگزین را نمی‌پذیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنان خود تاکید کرد که هدف نهایی اشغالگران، کوچاندن مردم غزه به مصر و ساکنان کرانه باختری به اردن است.

به گفته اسماعیل هنیه، ادامه جنایات دشمن علیه مردم غزه تمامی معادلات در فلسطین و منطقه را برهم خواهد زد و آنچه در غزه در جریان است، به جنگی منطقه‌ای منتهی خواهد شد که دشمن و حامیانش قادر به کنترل آن نخواهند بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه هشدار داد: «به همه هشدار دادیم که این جنگ اگر ادامه داشته باشد، ممکن است به جنگی منطقه‌ای منتهی شود.این پیروزی که در ساعات اولیه نبرد محقق شد، سرآغاز شکست دشمن و بهره‌برداری سیاسی از آن به نفع ملت و قضیه فلسطین خواهد بود. به همه اعلام کردیم که راه حل پایان اشغالگری است. نباید بگذاریم این دشمن بیت المقدس و مسجدالاقصی و خون مردم ما را هتک حرمت کند.»

هنیه در ادامه افزود: «از موضع اسلامی و عربی به ویژه مصر در قبال قضیه کوچاندن ملت فلسطین تقدیر می‌کنیم. جنایات دشمن صهیونیستی با کشتار امروز در اردوگاه نور شمس به کرانه باختری و همچنین لبنان نیز کشیده شد تا اراده مقاومت در هم شکسته شود. به همه اعلام کردیم که این جنایات باید محکوم شود و این قاتلان و جنایتکارانه در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند.»

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تاکید کرد: «آمریکا در فاصله انداختن بین میادین و جبهه‌های مقاومت در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ناکام ماند. بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تاکید کردیم، زیرا غزه امروز به سبب وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها در برابر یک فاجعه انسانی قرار دارد.»

اسماعیل هنیه افزود که به تمامی کسانی که با ما در مورد غیرنظامیان و یا تابعیت اسرا سخن گفتند، اعلام کردیم که در شرایط مناسب در این زمینه توضیح می‌دهیم و در نهایت اخلاق و انسانیت حماس و ملت فلسطین برای همگان ثابت خواهد شد./مهر

حملات رژیم صهیونیستی به ۱۰۰ هدف جدید در اقصی نقاط نوار غزه در شب گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی از حملات خود به ۱۰۰ هدف جدید در اقصی نقاط نوار غزه در شب گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته ۱۰۰ هدف جدید را در اقصی نقاط نوار غزه بمباران کردیم.

رسانه‌های فلسطینی امروز (جمعه) گزارش دادند، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی حملات شدید خود بیش از ۲۰ برج مسکونی را در شهر الزهراء ویران کرده‌اند.

شهر الزهراء در جنوب نوار غزه قرار دارد و شهری جدید است که تشکیلات خودگردان فلسطین برای کارمندان وزارت‌خانه‌ها و ادارات مختلف خود ساخته است.

از سوی دیگر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه؛ وزرای رژیم صهیونیستی به شبکه سی ان ان آمریکا گفتند که کابینه چراغ سبزی را به ارتش برای «نابودی حماس» داده است.

سی ان ان از نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نقل کرد که کابینه رژیم صهیونیستی تصمیمی را اتخاذ کرده و چراغ سبز را به ارتش برای نابودی حماس داده است و اکنون این مساله در دست ارتش است.

این شبکه از آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز نقل کرد که تل آویو خواهان کنترل امنیتی بر غزه است؛ همانند چیزی که در حال حاضر در کرانه باختری از آن برخوردار است.

ارتش رژیم صهیونیستی در چهاردهمین روز از تجاوزات خود به غزه، به حملات به مناطق مسکونی ادامه داده که به شهادت ده‌ها تن انجامیده است.

حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه تا به الان به شهادت ۳۷۸۵ تن و زخمی شدن بیش از ۱۲ هزار تن انجامیده است که بیشتر آنها از زنان و کودکان بوده‌اند.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که دولت این رژیم طرحی را برای کمک جهت خارج کردن ساکنان شهر عسقلان تصویب کرده است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها