پس از ۷ سال؛ نخست‌وزیر استرالیا به چین رفت

کد خبر: 1251507

نخست‌وزیر استرالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای دیدار با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر چین اوایل ماه نوامبر به چین سفر خواهد کرد.

پس از ۷ سال؛ نخست‌وزیر استرالیا به چین رفت

به نقل از رویترز، «آنتونی آلبانیزی» نخست‌وزیر استرالیا امروز یکشنبه اعلام کرد که از ۴ تا ۷ نوامبر به چین سفر می‌کند تا با «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور و «لی چیانگ»، نخست‌وزیر چین دیدار و گفت‌وگو کند.

اعلام سفر نخست‌وزیر استرالیا به پکن و شانگهای نخستین سفر یک مقام استرالیایی به چین از سال ۲۰۱۶ تاکنون است.

سفر نخست‌وزیر استرالیا به چین پس از آن اعلام می‌شود که دیروز شنبه وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که دو طرف برای حل‌وفصل مناقشه بر سر تعرفه کالاهای یکدیگیر به توافق رسیدند.

احیای روابط با چین که چند سال است به علت اختلاف‌ها بر سر مسائلی مانند شرکت مخابراتی هواوی، جاسوسی، همه‌گیری کرونا تیره شده، از سال ۲۰۲۲ اولویت اصلی آلبانیزی بوده؛ سالی که قدرت در استرالیا را به دست گرفته است.

نخست‌وزیر استرالیا دراین‌باره گفته است «این مهم است که روابط ما با چین پایدار و باثبات شود.»

در بیانیه نخست‌وزیر استرالیا آمده است که در سفر نخست‌وزیر استرالیا، مقامات دو کشور درباره همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تغییرات آب‌وهوایی و «روابط بین مردم دوکشور» بحث و گفت‌وگو خواهند کرد. وی همچنین گفت: من بسیار مایلم که در راستای منافع ملی استرالیا تعامل بیشتری با رئیس‌جمهور شی‌جین‌پینگ و نخست‌وزیر لی داشته باشم.»/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها