پوتین و اردوغان درباره تحولات غزه گفتگو کردند

کد خبر: 1251966

روسای جمهور ترکیه و روسیه امروز درباره تحولات غزه گفتگو کردند .

پوتین و اردوغان درباره تحولات غزه گفتگو کردند

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه امروز سه شنبه طی گفت و گویی تلفنی درباره تنش آفرینی ها اشغالگران قدس در راضی اشغالی فلسطین و تحولات منطقه‌ ای اخیر رایزنی کردند.

به گزارش این خبرگزاری، اردوغان در تماس تلفنی خود به پوتین گفت که سکوت کشورهای غربی نیز بحران انسانی در غزه را به سطح غیرقابل اجتنابی رسانده است.

اردوغان و پوتین در این رایزنی تلفنی تاکید کردند که جنایت کنونی در خاک فلسطین افزایش یافته و سکوت کشورهای غربی این بحران را وارد ابعاد غیرقابل جلوگیری کرده است.

اردوغان گفت: شمار تلفات غیرنظامیان در نوار غزه هر لحظه در حال افزایش است. ترکیه قصد دارد به تلاش برای تضمین آرامش در خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه دهد.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره وضعیت جاری در غرب آسیا گفت و گو کرده است.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه تلفنی گفت و گو کرد. در این تماس، سران دو کشور در مورد تشدید درگیری ها بین (رژیم) اسرائیل و فلسطین و بحران انسانی در منطقه گفت و گو کردند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها