گوترش: اقدامات حماس را توجیه نکردم!

کد خبر: 1252202

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل پس از فشارهای غربی‌ها و رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه «از سوءبرداشت‌ها از اظهاراتش در رابطه با توجیه حملات حماس به اسرائیل شوکه شده»، گفت: چنین چیزی حقیقت ندارد.


گوترش: اقدامات حماس را توجیه نکردم!

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل پس از فشارهای غربی‌ها و رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه «از سوءبرداشت‌ها از اظهاراتش در رابطه با توجیه حملات حماس به اسرائیل شوکه شده»، گفت: چنین چیزی حقیقت ندارد.

 گوترش امروز (چهارشنبه) و با اتهام‌زنی به مقاومت فلسطین، به خبرنگاران گفت: من از سوءبرداشت‌ها از اظهارات روز گذشته‌ام در شورای امنیت شوکه شده‌ام؛ گویی برداشت این بوده که من اقدامات تروریستی حماس را توجیه کرده‌ام. این حقیقت ندارد و خلاف آن صادق است.

دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در اظهاراتی گفته بود «حملاتی که اسرائیل در هفتم اکتبر در معرض آن قرار گرفت، کشتار دسته‌جمعی را که غزه شاهد آن است، توجیه نمی‌کند».

وی عنوان داشت: هیچ چیز نمی‌تواند کشتار غیرنظامیان و ربودن عمدی آن‌ها یا شلیک موشک به مواضع غیرنظامی را توجیه کند. وضعیت در خاورمیانه هر ساعت نابسامان‌تر می‌شود و جنگ غزه شدت می‌گیرد و تهدیدی را برای گسترش در منطقه ایجاد می‌کند.

گوترش اعلام کرد حمله جنبش مقاومت فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه بی‌دلیل نبوده است؛ زیرا فلسطینیان در ۵۶ سال گذشته تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار داشته‌اند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ادامه داد: نمی‌توان از بیش از یک میلیون فلسطینی در غزه خواست تا به جنوب بروند سپس آن‌ها را در جنوب غزه بمباران کرد.

در پی این اظهارات، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار خود با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را لغو و اظهار کرد که «رویکرد متعادل» او را برنمی‌تابد.

کوهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: با دبیرکل سازمان ملل دیدار نمی‌کنم. بعد از حمله هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) دیگر جایی برای رویکرد متعادل نیست. حماس باید از روی زمین محو شود.

«گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز سه‌شنبه در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: گوترش که نشانه‌هایی از موافقت با کشتار جمعی کودکان، زنان و سالمندان از خود نشان می‌دهد، لایق هدایت سازمان ملل نیست. من خواستار استعفای فوری او هستم.

وی ادامه داد: هیچ توجیه یا دلیلی برای گفت‌وگو با کسانی که با فجیع‌ترین جنایات انجام گرفته علیه شهروندان اسرائیلی و یهودیان همراهی می‌کنند، وجود ندارد.

«بنی گانتس» نیز در واکنش به اظهارات گوترش اظهار داشت: هیچ توجیهی برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد و کسی که در طرف درست تاریخ قرار نگیرد، مجازات خواهد شد و کسی که تروریسم را توجیه کند، شایسته نیست که به اسم جهانیان سخن بگوید.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. اسرائیل در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها