گالانت: تل‌آویو به دنبال یک جنگ بزرگ نیست

کد خبر: 1253194

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گفت که تل‌آویو به دنبال یک جنگ بزرگ نیست؛ اما برای تهدیدهای احتمالی آماده می‌شود.

گالانت: تل‌آویو به دنبال یک جنگ بزرگ نیست

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به روزنامه تایمز اسرائیل گفت: ما به دنبال جنگ‌های بزرگ نیستیم؛ اما خود را برای هر تهدیدی از سوی ایران و خصوصاً حزب‌الله لبنان آماده می‌کنیم.

او همچنین گفت که سندی مبنی بر نقش هماهنگی ایران دقیقاً در روز حمله به اسرائیل، یعنی در هفتم اکتبر در دست ندارد؛ اما ادعا کرد: آن‌ها از ایده کلی (حمله) خبر داشتند.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پیش‌تر در مصاحبه با سی. ان. ان گفت تهران نمی‌خواهد مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین دیگر نقاط خاورمیانه را هم درگیر کند.

این اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که با آغاز بیست‌وچهارمین روز جنگ در نوار غزه، بمباران‌های رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف این منطقه ادامه داشته و امروز مناطق پیرامون بیمارستان الشفاء هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفت. همچنین راه‌های ارتباطی با غزه دوباره قطع شده و آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا درآمده است. ارتش اشغالگر اطراف بیمارستان القدس و میدان الدحدوح در منطقه تل‌الهوای این شهر را هم بمباران کرد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: تعداد شهدای غزه به ۸۳۰۶ تن افزایش یافت که از این میان ۳۴۵۷ تن کودک و ۲۱۳۶ تن زن هستند.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند./ایسنا

 

رژیم صهیونیستی: علی‌رغم درخواست سازمان ملل به غزه سوخت نمی‌رسانیم

سخنگوی ارتش رژیم صهونیستی اعلام کرد علی‌رغم درخواست سازمان‌های بشردوستانه و سازمان ملل، این رژیم اجازه ارسال سوخت به نوار غزه را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، وی به خبرنگاران گفت که این رژیم اجازه رسیدن سوخت به غزه نمی‌دهد؛ چراکه نمی‌خواهد حماس از آن استفاده کند.

نیروهای جنبش حماس روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات برق‌آسای طوفان الاقصی را از جمله با حملات گسترده موشکی از نوار غزه و نفوذ به اراضی اشغالی به اجرا گذاشتند. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ دست به حملات تلافی‌جویانه علیه غزه زده و دستور به اعمال یک محاصره جنایتکارانه علیه این منطقه با قطع جریان‌های آب، غذا و سوخت به روی این منطقه‌ای داده که دو میلیون نفر جمعیت دارد.

این رژیم اخیرا اجازه به ورود محدود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را داده است.

حماس نیز روز شنبه آمادگی خود را برای آزادسازی تمامی اسرای غیرنظامی صهیونیست اعلام و تاکید کرد که آزادی نظامیان صهیونیست مستلزم مذاکراتی ویژه است.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس پنج‌شنبه تعداد اسرای صهیونیست در نوار غزه را که در نتیجه بمباران و کشتارهای رژیم صهیونیستی کشته شدند، نزدیک به ۵۰ تن برآورد کرد.

وزارت بهداشت غزه در بیست و سومین روز تجاوزات به غزه آماری جدید منتشر و اعلام کرد که تعداد شهدای غزه به ۸۰۰۵ تن افزایش یافته که در بین آنها ۳۳۴۲ تن کودک، ۲۰۶۲ تن زن و ۴۶۰ تن افراد مسن هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها