دیپلمات روس: آمریکا شورای امنیت را فلج کرده تا قطعنامه‌ای صادر نکند

کد خبر: 1253281

نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مشغول پاکسازی قومی در نوار غزه است، گفت آمریکا هم شورای امنیت را فلج کرده تا قطعنامه‌ای صادر نکند.

 دیپلمات روس: آمریکا شورای امنیت را فلج کرده تا قطعنامه‌ای صادر نکند

 «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه طی نشست شورای امنیت گفت: آمریکا و اسرائیل می‌خواستند شهروندان غزه را یا نابود کنند یا به خارج از نوار آواره کنند».

نبنزیا با بیان اینکه صِرف آتش‌بس بشردوستانه در غزه فایده نخواهد داشت، توضیح داد: «زمان اقدامات موقتی دیگر گذشته است و اولویت توقف خون‌ریزی و کشتار در غزه است».

وی با بیان اینکه رژیم موقت صهیونیستی نظر اکثریت قاطع سازمان ملل برای پایان‌دادن به خشونت را نادیده می‌گیرد، اظهار داشت: «نقض قوانین بین‌المللی به بهانه مبارزه با تروریسم، موجه نیست».

این دیپلمات روس با بیان اینکه کشورهای مخالف آتش‌بس در غزه، استانداردهای دوگانه دارند؛ تصریح کرد: «حملات اسرائیل ادامه دارد و همه درخواست‌ها برای آتش‌بس را رد می‌کند».

نبنزیا ضمن اشاره به در جریان بودن فرآیند پاکسازی قومی در نوار غزه توسط اشغالگران، اضافه کرد: «یک فاجعه انسانی در غزه و کرانه باختری در حال رخ است که قبلاً هرگز شاهد آن نبودیم. محاصره غزه کامل شده، این باریکه از جهان جدا شده و هیچکس نمی‌داند در آنجا چه می‌گذرد».

وی با انتقاد از ممانعت واشنگتن از تصویب قطعنامه‌های آتش‌بس در نوار غزه در شورای امنیت، تاکید کرد: «آمریکا شورای امنیت را فلج کرده و مانع از آن شد که درباره آنچه در غزه اتفاق می‌افتد تصمیم بگیرد».

نماینده روسیه در سازمان ملل با بین اینکه یک روند کامل مذاکره باید بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها آغاز شود، افزود: «با وجود واکنش‌های آشکار در جهان، اسرائیل برنامه‌هایی را برای تخلیه جمعیت نوار غزه آغاز کرده است».

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمده تا به درخواست نمایندگی امارات عربی متحده، جلسه‌ای اضطراری درباره وضعیت بحرانی نوار غزه و تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به این منطقه برگزار کنند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها