فارن افرز: نتانیاهو باید برود

کد خبر: 1253376

نشریه «فارن افرز» در مطلبی با عنوان «چرا نتانیاهو باید برود؟»، نگاهی به چالش‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس به مواضع این رژیم داشته و می‌نویسد: اکنون اسرائیل به «راه حل ۲ دولت» نیاز دارد که «بنیامین نتانیاهو» نمی‌تواند آن را اجرا کند.

فارن افرز: نتانیاهو باید برود

 نشریه «فارن افرز» در مطلبی با عنوان «چرا نتانیاهو باید برود؟»، نگاهی به چالش‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس به مواضع این رژیم داشته و می‌نویسد: اکنون اسرائیل به «راه حل ۲ دولت» نیاز دارد که «بنیامین نتانیاهو» نمی‌تواند آن را اجرا کند.

«فارن افرز» در گزارش خود ادعا کرد: «عملیات نظامی اسرائیل باید موفق آمیز باشد اما سازماندهی و حفظ آن مستلزم تعیین اهداف سیاسی برای عواقب بعدی آن است و پیروزی بر حماس به تنهایی برای التیام زخم‌هایی که از این حمله خورده است، کافی نخواهد بود».

نویسنده این گزارش معتقد است که آینده‌ی رژیم صهیونیستی نه تنها به تصمیمات نظامی بلکه به انتخاب‌های سیاسی‌ این رژیم در حال حاضر بستگی دارد؛ از جمله تلاش‌های جدی برای رسیدن به «راه حل ۲ دولتی» اسرائیل و فلسطین».

این نشریه آمریکایی تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی همانطور که برای «شکست نظامی حماس» تلاش می‌کند، باید برای تعیین راهبرد بلندمدت خود نیز تلاش کند و بنیامین نتانیاهو صلاحیت لازم برای هدایت هیچ بخشی از این فرایند را ندارد؛ نه جنگ برای «شکست حماس» و نه تلاش برای ایجاد صلحی پایدار.

بر اساس این گزارش، بسیاری از منتقدان اسرائیلی به تناقض میان سخنرانی نتانیاهو در دانشگاه «بار ایلان» تل‌آویو در سال ۲۰۰۹ که در آن از راه حل تشکیل ۲ دولت حمایت کرد و اقدامات بعدی او در راستای اینکه این رژیم هیچ مذاکره قانونی‌ با فلسطین ندارد، اشاره می‌کنند.

نویسنده این گزارش همچنین مدعی است که نتانیاهو به قطر اجازه داد تا به حماس کمک مالی کند و بیش از یکهزار زندانی حماس را در ازای یک سرباز اسرائیلی به نام گیلاد شالیت آزاد کرد.

فارن افرز با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۱۲ سال گذشته از تلاش‌های سازمان‌هایی از جمله بانک جهانی برای بازسازی غزه به این دلیل که تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز شامل می‌شد، جلوگیری کرده است، اعلام کرد: نتانیاهو معتقد بود که قطع روابط سیاسی میان کرانه باختری و غزه، از هر گونه جریان صلحی که می‌تواند به تشکیل ۲ دولت منجر شود، جلوگیری می‌کند. تمایل او برای سرنگونی این جریان از یک جاه طلبی بالاتر نشات می‌گرفت و آن جلوگیری از ظهور کشور مستقل فلسطین و تجزیه «سرزمین مقدس» بود.

نیروهای مقاومت فلسطین شنبه ۱۵ مهر برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه‌جانبه و بی‌نظیری را با نام «طوفان‌الاقصی» علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند. ارتش رژیم صهیونیستی که در این عملیات غافلگیر شد برای جبران شکست خود اقدام به بمباران وحشیانه مناطق مسکونی غزه کرده است که تاکنون هزاران شهید و زخمی برجا گذاشته است.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ غزه را اشغال کرد و در سال ۲۰۰۵ از آن خارج شد. با این حال، از سال ۲۰۰۷، غزه را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده و به تعبیری آن را به بزرگترین زندان روباز تبدیل کرده است. شواهد زیادی از کشته‌شدن، زخمی‌شدن و بیرون‌کشیدن کودکان فلسطینی از زیر آوار در این تهاجم وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و در عملیات مشابه بیش از ۷۵ سال گذشته به دست آمده است که در همه این مدت، باز هم فریادی برای جلوگیری از کشتار کودکان فلسطینی شنیده نشد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها