بیانیه بی‌سابقه الأزهر مصر علیه رژیم اسرائیل

کد خبر: 1253483

الأزهر مصر طی بیانیه‌ بمباران اردوگاه جبالیا در نوار غزه را شدیدا محکوم کرد و گفت: دشمن صهیونیست این اواخر، به گرگ وحشی تبدیل شده که هاری کشتار کودکان و زنان و بی گناهان گرفته و با خوردن گوشت آن‌ها و مکیدن خون‌شان لذت می‌برد. بمباران اردوگاه جبالیا بیش از ۱۰۰ شهید و صدها زخمی برجای گذاشت.

بیانیه بی‌سابقه الأزهر مصر علیه رژیم اسرائیل

دانشگاه الازهر مصر سه‌شنبه شب در واکنش به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا گفت: دشمن صهیونیستی به یک گرگ وحشی مبتلا به هاری کشتار کودکان و زنان بی‌گناه تبدیل شده است.

به گزارش صفحه الازهر در شبکه اجتماعی "ایکس"، در بیانیه الازهر آمده است: سکوتی که مانند سکوت حکم فرما بر قبرستان‌هاست، بر جهان سایه افکنده و در سایه این سکوت رژیم صهیونیستی را ترغیب [به جنایت بیشتر] می‌کند.

وی همچنین با انتقاد از جهانیان اعلام کرد که این سکوت اراده آن‌ها را سست و قدرت و توان آن‌ها را برای کنترل افسار این رژیم نامشروع از آنان گرفته است، به طوری که این رژیم وعده غذای روزانه خود را از میان کودکان، زنان، جوانان و سالمندان غزه برای خود برمی‌گزیند.

در این بیانیه آمده که الازهر شریف باید به الله متعال متوسل شود تا با عزت و قهر و جبروت خود از غزه و ساکنان آن حمایت کند و شوکت پوشالی دشمنانش را درهم کوبد و مانع از دست درازی آنان به غزه شود و عجایب قدرت خود در در حق این ستمگران و قاتلان و همراهان آن‌ها به ما نشان دهد.

الازهر از مسلمانان در اقصی نقاط جهان خواست که برای مسلمانان غزه دعا کنند.

در خطاب این نهاد اسلامی به مسلمانان آمده است: ‌ای مسلمان در هرجایی که هستی، سعی کن که پس از پایان نمازت، دعایی که پیامبر اسلام (ص) در شرایطی مثل این شرایط سخت انجام دهی را فراموش نکنی: اللهم مُنزل الکتاب و مجری السحاب و هازم الاحزاب؛ اهزهم و انصرنا علیهم: ‌ای پرودگار، فرستنده کتاب قرآن و به حرکت درآورنده آبرها و شکست دهنده ارتش احزاب، [این صهیونیست‌ها] را شکست بده و ما را بر آنان پیروز کن.

بیانیه شدید اللحن الازهر پس از جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه صورت گرفت که براساس تلفات اولیه آن حدود 400 تن شهید و زخمی شدند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر این که این دلیل حمله حضور یکی از رهبران حماس در اردوگاه جبالیا گفت که این ادعایی کاملا دروغ و بی‌اساس است و به هیچ وجه صحت ندارد.

قاسم گفت: دشمن جنایتکار و تروریست سعی دارد جنایت وحشیانه خود علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان در اردوگاه جبالیا را این گونه توجیه کند.

«دانیل هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش در توجیه حملات مرگبار اردوگاه جبالیا مدعی شد که یکی از رهبران حماس در این محل مخفی شده بود، به همین دلیل این رژیم تصمیم گرفت که صرف نظر از تعداد غیر نظامیان در این محل، به همراه همه ساکنان آن بمباران شوند./ ایرنا

الازهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها