رایزنی امیرعبداللهیان با اردوغان در خصوص فلسطین

کد خبر: 1253589

وزیر امور خارجه کشورمان امروز با رئیس جمهور ترکیه در خصوص آخرین تحولات فلسطین اشغالی گفتگو کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان با اردوغان در خصوص فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان امروز با رئیس جمهور ترکیه در خصوص آخرین تحولات فلسطین اشغالی گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در آنکارا بعدازظهر امروز با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار برخی از موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه آخرین تحولات فلسطین اشغالی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این دیدار، با همتای ترکیه‌ای خود برای بررسی راه‌های توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه گفتگو داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با هاکان فیدان با بیان اینکه هدف اصلی سفر ما تمرکز بر موضوع فلسطین است، اظهار داشت: 26 روز است که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب همه نوع جرایم در غزه است. رژیم صهیونیستی در جنایات خود از همه نوع سلاح ممنوعه استفاده می‌کند. اگر گزارش های موجود را مردم جهان دنبال کنند، از آثار زخمی‌ها و شهدای غزه ناشی از بمباران‌ها به نوع و دامنه بکارگیری سلاح‌های کشتار جمعی بیشتر واقف خواهند بود. ایران به تلاش‌ها در رایزنی با متحدین برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ایده رئیسی در گفتگوهای خود برای برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی، اظهار داشت: ما، هم در قطر و ترکیه این ایده را که مورد استقبال است پیگیری می کنیم. پیش از این نیز این ایده را با مقامات عربستان و مصر در میان گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در نشست روز گذشته در دوحه با مقامات حماس گفتگو داشتیم، اظهار داشت: در اطلاعاتی که دریافت شده، در صورت عدم توقف نسل کشی در غزه، منطقه به زمان اتخاذ تصمیمی بزرگ بسیار نزدیک شده است. در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت گسترش دامنه جنگ مستقیم متوجه آمریکا و رژیم جعلی اسراییل خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: آمریکا باید مسئولیت حمایت تمام قد خود در تداوم کشتار غیرنظامیان را بپذیرد و آمادگی داشته باشد. پیامدهای آن را تحمل کند. وضعیت اینگونه باقی نخواهد ماند و مقاومت اقدام غافلگیر کننده ای را در دستور کار قرار می دهد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها