تأکید ایران و روسیه بر توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

کد خبر: 1253660

در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه با مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران، ضمن ابراز نگرانی از کشتار بی‌رحمانه مردم غزه توسط صهیونیست‌ها، بر توقف این جنایات تأکید شد.

 تأکید ایران و روسیه بر توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) دهم آبان با علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این ملاقات درباره آخرین تحولات منطقه و سوریه به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه به بحث و گفت‌وگو پرداختند و مراتب نگرانی عمیق خود را از کشتار بی‌رحمانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

دو طرف همچنین خواستار توقف فوری این حملات و برقراری آتش بس و ارسال کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه شدند.

خاجی در این دیدار حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کشتار هزاران زن و کودک را ناشی از حمایت همه جانبه آمریکا خواند و گفت: این جنایات را با تعبیری جز مجازات دسته جمعی و نسل کشی نمی‌توان توصیف کرد.

طرفین همچنین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله آخرین وضعیت سیاسی و میدانی و همچنین ابتکارات دو طرف جهت کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و انساندوستانه و همچنین تداوم فرآیند سیاسی سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

لاورنتیف همچنین امروز با «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیام پوتین به آیت‌الله رئیسی را به وی تسلیم کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها