برنی سندرز: بمباران‌های اسرائیل در غزه متوقف شود

کد خبر: 1253683

قانونگذار آمریکایی چهارشنبه شب به وقت تهران با انتقاد از ادامه بمباران‌های غزه توسط صهیونیست‌ها اظهار داشت که باید کمک‌های بشر دوستانه به غزه ارسال شود.

برنی سندرز: بمباران‌های اسرائیل در غزه متوقف شود

یک قانونگذار آمریکایی چهارشنبه شب به وقت تهران  از رژیم صهیونیستی  بابت حملاتش به غزه و کشتن افراد بیگناه انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت» «برنی سندرز» قانونگذار اهل ایالت «ورمونت» در آمریکا طی سخنرانی در جمع اعضای کنگره با انتقاد از بسته کمکی آمریکا به  رژیم اسرائیل، از کاخ سفید خواست برای آتش بس اقدام کند.

سندرز اظهار داشت: «اشغالگری اسرائیل و سیاست‌های دولت نتانیاهو منجر به شرایطی شد که حمله 7 اکتبر(شنبه 15 مهر)  حماس را ایجاد کرد. اسرائیل حق ندارد کل محله را بمباران کند تا یکی از مقامات حماس را از بین ببرد، اما این همان کاری است که انجام می‌دهد.»

وی اظهار داشت: «در نخستین گام باید بمباران‌ها را متوقف کرد و تا حد امکان کمک‌های بشردوستانه را به غزه رساند.»

 «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گفت که طی ۲۶ روز جنگ علیه غزه، بیش از ۱۰ هزار بمب و موشک بر سر غزه فرو ریخته شده است.  وی که در  نشست خبری صحبت می‌کرد، افزود: «این جنگ بهای سنگی دارد و با غم و اندوه خانواده نظامیان شریک هستیم.»

گالانت در ادامه سخنانش گفت: «ما بر اساس طرحی که داریم پیش روی می‌کنیم و حماس ضربات سنگینی را متحمل می‌شود و هزاران هدف و خرابکار را از بین برده‌ایم.»

برنی سندرز اخیرا نیزا وضعیت انسانی در غزه را وخیم خواند و از رژیم صهیونیستی خواست قوانین بین‌المللی را رعایت کند.

 سندرز در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «وضعیت انسانی در غزه وخیم است و لحظه به لحظه بدتر می‌شود. اسرائیل باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند و به مردان، زنان و کودکان بی‌گناه اجازه دهد به غذا، آب، تجهیزات پزشکی و سوختی مورد نیاز دسترسی داشته باشند.»

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (چهارشنبه، یکم نوامبر) در بیست‌وششمین روز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی و حملات مستمر این رژیم علیه مردم نوار غزه، اعلام کرد که شمار شهدای این جنگ تاکنون به ۸۷۹۶ نفر از جمله ۳۶۴۸ کودک و ۲۲۹۰ زن و شمار مجروحان به ۲۲۲۱۹ نفر رسیده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها