واکنش وزیر خارجه سوریه به کشتار ملت فلسطین

کد خبر: 1254406

وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که اشتهای سیری‌ناپذیر غرب برای کشتار عربها از جمله مردم فلسطین، فقط استاندارد دوگانه نیست، بلکه راهبرد ثابت نژادپرستانه غرب است.

واکنش وزیر خارجه سوریه به کشتار ملت فلسطین

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه درباره حمایت کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: همه رهبران غرب پس از نادیده گرفتن فاجعه ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه، به انجام اقداماتی رسیده‌اند که هیچ کس آن را انجام نداده بود، مثل زندانی کردن هر معترضی که برای توقف کشتار اسرائیل، فریاد می‌زند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، المقداد با اشاره به اینکه شمار قربانیان فلسطینی از ۱۰ هزار نفر گذشته است، تأکید کرد: قربانیان حملات صهیونیستی به غزه، فقط صرفا آمار و ارقام نیستند، بلکه انسانهایی هستند که از گوشت و خون تشکیل شده‌اند.

وی درباره غربیها نیز خاطر نشان کرد: همه رهبران غرب، در مواضع خود در قبال قربانیان فلسطینی، استانداردهای دوگانه دارند، ولی ما می‌گوییم که دروغگویی غرب و اشتهای سیری‌ناپذیر آن برای کشتار عربها از جمله مردم فلسطین، ادامه اشغال سرزمینشان و حمایت از تروریسم برای تخریب دستاوردهای سوریه، فقط استاندارد دوگانه نیست، بلکه راهبرد ثابت نژادپرستانه غرب است که غیر قابل تغییر است.

در رابطه با حمایتهای دمشق و تهران از فلسطین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل المقداد جمعه ۱۲ آبان ماه تلفنی گفت‌‌وگو کردند. وزرای ایران و سوریه، آخرین تحولات فلسطین و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه از جمله موضوعات مورد بحث در این رایزنی تلفنی بود.

این نخستین تماس تلفنی وزرای خارجه بعد از دیدار امیرعبداللهیان با همتای سوری در دمشق در ۲۱ مهر ماه است. امیرعبداللهیان در سفری که در پی تحولات در غزه و جنایات صهیونیست‌ها در این منطقه به چهار کشور منطقه داشت به سوریه هم رفت و ضمن دیدار با همتای سوری با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز درباره اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت. وزیر خارجه سوریه در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفته بود که جنایات کنونی صهیونیست‌ها در غزه هیچ توجیه قابل دفاعی ندارد.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح آخرین تحرکات دیپلماتیک و رایزنی‌های ایران با کشورهای موثر منطقه با هدف توقف جنایات جنگی ‌‌و نسل کشی رژیم کودک کش صهیونیستی و امدادرسانی به مردم بی‌پناه فلسطین، آمادگی و‌ توان بالای مقاومت فلسطینی و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه برای دفاع و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی و رویارویی با سناریوهای مختلف را مورد تأکید قرار داد.

 وزیر خارجه سوریه نیز ضمن اشاره به حمایت قاطع سوریه از فلسطین و محور مقاومت علی‌رغم مشکلات این کشور، ضرورت وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم آپارتاید صهیونیستی و ضرورت هوشیاری ملت‌های منطقه در برابر خدعه و نیرنگ آمریکا و صهیونیست‌ها را مورد تأکید قرار داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها