فراخوان صدر برای تجمع در میدان التحریر ضد حضور بلینکن در عراق

کد خبر: 1254461

رهبر جریان صدر عراق از ساکنان بغداد خواست تا با برگزاری تجمع، سفر وزیر خارجه آمریکا به بغداد را محکوم کنند.

فراخوان صدر برای تجمع در میدان التحریر ضد حضور بلینکن در عراق

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای، خواستار تجمع فوری ساکنان بغداد در میدان التحریر این شد تا سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به بغداد را محکوم کنند.

مقتدی الصدر تأکید کرد: برادران مؤمن هر چه سریعتر به میدان التحریر بروند تا سفر وزیر خارجه آمریکا را محکوم کنند و تصاویر رهبران تروریسم بین‌المللی و کسانی را به آتش بکشند که با کشتارهای آنان در غزه موافق هستند.

14020814000821_Test_NewPhotoFree

وزیر خارجه آمریکا هم اکنون در بغداد به سر می‌برد. وی گفت: پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند ارسال کرده‌ایم که این کار را انجام ندهند.

وی که این سخنان را پس از دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق مطرح می‌کرد، افزود: «خواستار هیچگونه رویارویی با ایران نبوده اما تمامی اقدامات برای حمایت از نیروها و شهروندانمان را اتخاذ خواهیم کرد».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «تلاش خواهیم کرد که درگیری‌ها به فراتر از غزه گسترش نیابد».

بلینکن گفت: «پیشرفت‌های خوبی در خصوص مذاکرات آتش‌بس انسانی در غزه ایجاد شده اما اختلاف‌هایی درباره رسیدن به آتش بس کامل وجود دارد اما همگان از آتش بس انسانی حمایت می‌کنند».

وی افزود که مذاکرات بسیار خوب و صریحی با نخست وزیر عراق داشته است.

همزمان با وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه هشدار داد که نظام سلامت در غزه دیگر قادر به ارائه خدمات نیست و باید آتش‌بس حاصل شود.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ نفر به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد شمار شهدا به ۹۷۷۰ نفر رسیده که از این تعداد ۴۸۰۰ نفر کودک هستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها