مخالفت برخی اعضای اتحادیه اروپا با پرداخت بسته کمک نظامی به اوکراین

کد خبر: 1255503

خبرگزاری رویترز از مخالفت برخی کشورهای عضو این اتحادیه از جمله آلمان با پرداخت ۲۰ میلیارد یورو بسته کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

مخالفت برخی اعضای اتحادیه اروپا با پرداخت بسته کمک نظامی به اوکراین

خبرگزاری رویترز از مخالفت برخی کشورهای عضو این اتحادیه از جمله آلمان با پرداخت ۲۰ میلیارد یورو بسته کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

 این خبرگزاری نوشت: چند دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفتند که پیشنهاد این بلوک برای اختصاص نزدیک به ۲۰ میلیارد یورو (۲۱.۴ میلیارد دلار) به اوکراین، با مخالفت چند عضو روبرو شده و بعید است تصویب شود.

گفته می شود آلمان از جمله کشورهایی است که طرح پیشنهادی این بودجه را زیر سوال برده است.

یکی از دیپلمات ها در خصوص مخالفت آلمان به رویترز اضافه کرد: نماینده این کشور سوالات زیادی در مورد محل تامین بودجه مطرح کرد.

وی افزود: ما در مورد پول زیادی صحبت می کنیم. من نمی خواهم بگویم این طرح مردود است و شاید تصویب شود.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا قرار است در نشست هفته آینده در بروکسل در مورد طرح بودجه ۵۰ میلیارد یورویی کمک اقتصادی به کی‌یف نیز گفت‌وگو کنند.

گفته می شود مجارستان از جمله کشورهای مخالف با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین است. ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در رای گیری ماه گذشته این کمک مالی را وتو کرده بود.

اسلواکی نیز پس از گذشته نزدیک به ۲ سال از آغاز جنگ در اوکراین، منطق ادامه حمایت از آن را زیر سوال برد.

رابرت فیکو نخست وزیر جدید این کشور که روابط نزدیکی با روسیه دارد، به تازگی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «آیا تامین مالی اوکراین نتیجه این جنگ را تغییر داد؟ پس بیایید ۵۰ میلیارد دیگر سرمایه گذاری کنیم و برایمان مهم نباشد چه اتفاقی می افتد».

وی تاکید کرد: «اگر راهبرد اروپا این باشد که به پرداخت پول به اوکراین ادمه دهد، ۱.۵ میلیارد یورو در ماه بدون هیچ نتیجه ای، پس منابع ما کاهش می یابد. ما مشکلات بزرگی داریم و بودجه عمومی در وضعیت دشواری قرار دارد».

براساس اعلام کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) در مجموع ۸۳ میلیارد یورو کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به این کشور اختصاص داده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها