سازمان ملل: بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید امن باشند

کد خبر: 1255574

معاون دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه اقدامات جنگی در مراکز درمانی غزه هیچگونه توجیهی ندارند گفت که بیمارستان‌ها میدان جنگ نبوده و باید امن باشند.

 سازمان ملل: بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید امن باشند

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه شامگاه شنبه گفت اقدامات جنگی در مراکز درمانی هیچگونه توجیهی ندارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اقدامات جنگی در مراکز درمانی و قطع کردن آب و برق این مراکز هیچگونه توجیهی ندارد».

گریفیتس اضافه کرد: «تیراندازی به سوی بیماران و غیرنظامیانی که تلاش دارند تا فرار کنند غیرقابل قبول بوده و باید پایان یابد».

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: «بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید امن باشند».

ساعتی پیش بود که هلال احمر فلسطین خبرداد که تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی، بیمارستان القدس را از تمامی جهت‌ها محاصره کرده‌اند.

پیشتر نیز رئیس بخش جراحی بیمارستان الرنتیسی گفته بود: «سه روز پیاپی است که تحت محاصره قرار داشته و دشمن صهیونیستی از ما می‌خواهد که بیمارستان را ترک کنیم اما این خواسته را رد می‌کنیم».

رئیس بخش جراحی بیمارستان الرنتیسی اضافه کرد: «اشغالگران را به چالش می‌کشیم که بتوانند حضور یک نفر از گروه‌های مقاومت را در بیمارستان اثبات کنند».

وی ادامه داد: «کودکان گروهی هستند که بیشترین آسیب را از این جنگ متحمل شده‌اند».

رئیس بخش جراحی بیمارستان الرنتیسی گفت: «کودکان در غزه از هرگونه خدمات محروم بوده و در حال حاضر هیچ جایی برای درمان ندارند».

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان، و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.

به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها