دست وپا زدن اسرائیل برای آزادی اسرا

کد خبر: 1255639

رسانه‌های صهیونیستی از سفر مسئولانی از تل‌آویو به مصر در چارچوب رایزنی برای اسرا خبر دادند.

دست وپا زدن اسرائیل برای آزادی اسرا

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که یک هواپیمای حامل مسئولان صهیونیستی در قاهره پایتخت مصر به زمین نشست.

هدف از سفر این مسئولان صهیونیست، رایزنی درخصوص آزادی اسرا است که جنبش حماس در جریان نبرد طوفان الاقصی آن‌ها را بازداشت کرده است.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار سیاسی شبکه صهیونیستی «کان» در این باره گفت که رژیم صهیونیستی یک فروند هواپیمای اداری را کرایه کرده تا مسئولان اسرائیلی از آن استفاده کنند.

وی افزود که مدتی کوتاه پس از بازگشت این هواپیما از قطر، مسئولان صهیونیست سوار آن شده و راهی مصر شدند تا در خصوص آزادی اسرای نزد حماس رایزنی کنند.

این شبکه اضافه کرد که علیرغم تمام سختی‌ها، این سفر نشان می‌دهد که در مساله آزادی اسرا، پیشرفت‌های مشخصی حاصل شده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

برخی مسئولان صهیونیست پیش از این اعلام کرده بودند که تا این لحظه توافقی درخصوص آزادی اسرا حاصل نشده است اما مذاکرات همچنان ادامه دارد.

آن‌ها تاکید کردند که رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافقی گسترده تلاش می‌کند و حاضر به پرداخت بهای آن است.

در همین حال، روزنامه «نیویورک تایمز» روز جمعه در گزارشی مدعی شد که حماس و رژیم صهیونیستی در حال مذاکره برای آزادی اسرا هستند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های آگاه نوشت، حماس و رژیم صهیونیستی در حال بررسی ۲ پیشنهاد آزادی اسرا هستند که بر اساس یکی از آنها، شمار اندکی از اسرا و بر اساس یک طرح دیگر، حدود یکصد نفر آزاد خواهند شد.

نیویورک تایمز افزود که حماس و سایر گروه‌های فلسطینی در غزه حدود ۲۴۰ اسیر در اختیار دارند که کمتر از نیمی از آنها، غیرنظامی هستند.

یک مقام آگاه گفت که مذاکرات درباره آزادی شمار بیشتری از اسرا شامل آزادی همه غیرنظامیان است.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آگاه از محتوای مذاکرات نوشت که طبق یکی از پیشنهادها، حماس در ازای یک وقفه کوتاه در خصومت‌ها، ۱۰ تا ۲۰ اسیر غیرنظامی - شامل زنان و کودکان اسرائیلی و خارجی‌ها از جمله آمریکایی -را آزاد می‌کند. پس از آن ممکن است آزادی شمار بیشتری از اسرا انجام شود.

این مقام افزود که بر اساس طرح دوم، حماس در ازای آزادی همه غیرنظامیان، خواستار یک وقفه کوتاه، کمک بشردوستانه بیشتر، سوخت برای بیمارستان‌ها و آزادی ههم زنان و کودکان از زندان‌های رژیم اسرائیل می‌شود.

این مقام که نامش فاش نشده است، گفت که مقام‌های صهیونیستی درباره احتمال آزادی اسرای خود، ابراز تردید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، قطر که میزبان دفاتر سیاسی حماس است، میانجی اصلی در این گفت‌وگوهاست و مقام‌های ارشد آمریکایی نیز در این مذاکرات مشارکت دارند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها