حمله هوایی آمریکا به مناطقی در دیرالزور سوریه / مقاومت پاسخ داد

کد خبر: 1255801

وزارت دفاع آمریکا: بنا به دستور بایدن، در واکنش به حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در سوریه، دو هدف در شرق سوریه را هدف قرار دادیم.

حمله هوایی آمریکا به مناطقی در دیرالزور سوریه / مقاومت پاسخ داد

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع میدانی خود گزارش داد که مقاومت مردمی در منطقه در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت، دو پایگاه غیرقانونی آمریکا در سوریه را هدف قرار داد.

ساعتی بعد از آنکه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از حمله هوایی این کشور به اهداف گروه‌های نزدیک به محور مقاومت در شرق سوریه خبر داد، شبکه المیادین به نقل از منبعی میدانی گزارش داد که پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی کونیکو هدف حمله قرار گرفته است.

به گفته منابع شبکه المیادین لبنان، این حمله در واکنش به حملات آمریکا به مناطق در شهرهای المیادین و البوکمال صورت گرفته است و مقاومت مردمی در منطقه 15 موشک و راکت به سمت این پایگاه شلیک کرده که در اثر آن ها انفجارهای شدید رخ داده است.

برخی منابع نیز گزارش دادند که پایگاه غیرقانونی ایالات متحده در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور سوریه هدف شلیک چند موشک قرار گرفته است.

وزیر دفاع آمریکا ساعتی پیش اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور این کشور، اهدافی در استان دیرالزور هدف حمله هوایی قرار گرفته و این حملات در واکنش به حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه است.

منابع میدانی شبکه لبنانی المیادین همچنین گفتند که مقر فرماندهی پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در میدان نفتی کونیکو هدف قرار گرفته و در اثر اصابت دقیق موشک‌ها و راکت‌ها، ستونی از دود از این پایگاه بلند شده است.

بالگردهای آمریکایی به پرواز درآمدند

شبکه المیادین گزارش داد که دقایقی بعد از آنکه موشک‌ها و راکت‌ها به پایگاه آمریکا در میدان نفتی کونیکو در استان دیر الزور اصابت کرد، دو بالگرد آمریکایی از زمین بلند شدند که احتمال می‌رود در حال انتقال زخمی‌های این حمله هستند.

دومین عملیات تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت علیه آمریکا در سوریه

ساعتی بعد شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع امنیتی خود گزارش داد که پایگاه نظامیان آمریکا در الشدادی واقع در شمال شرق سوریه هدف حمله با سه پهپاد قرار گرفته است.

طی هفته‌های گذشته پایگاه های آمریکا به دنبال حمایت بی حد و حصر این کشور از رژیم اسرائیل در حمله به غزه، هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت که بنا به گفته پنتاگون طی چند هفته گذشته بیش از 40 بار پایگا‌های آمریکا در سوریه و عراق هدف حملات تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفته است./ تسنیم

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها