اخبار غزه | درخواست یونیسف برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه | طومار آتش بس در غزه| شمار شهدای غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید | ۸ شهید در بمباران یک خانه

کد خبر: 1255902

صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» از جامعه جهانی خواست برای برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه به دلایل انسانی اقدام کند.

اخبار غزه | درخواست یونیسف برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه | طومار آتش بس در غزه|  شمار شهدای غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید | ۸ شهید در بمباران یک خانه

صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» از جامعه جهانی خواست برای برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه به دلایل انسانی اقدام کند.

این سازمان در توییتی نوشت: «باید از بیمارستان‌ها حفاظت شود. باید از کودکان حفاظت شود. ما خواهان برقراری فوری آتش بس در نوار غزه به دلایل انسانی هستیم.»

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف هم در توییتی نوشت، بیمارستان الشفا در غزه با قطعی برق مواجه است. گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از مرگ نوزادان در انکوباتور منتشر می‌شود./ایسنا

 طومار آتش بس در غزه با امضای یک میلیون نفر در جهان

بیش از یک میلیون نفر در جهان با امضای طوماری از سازمان عفو بین الملل خواستند آتش بس در غزه فورا اجرایی شود.

سازمان عفو بین الملل امروز با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه رسمی خود در فضای مجازی اعلام کرد: این سازمان طوماری با امضای بیش از یک میلیون نفر دریافت کرده است که امضاء کنندگان آن خواستار آتش بس فوری در غزه شده‌اند تا در سایه آن به درد و رنج ساکنان این منطقه پایان داده شود.

سازمان عفو بین‌الملل از مردم و فعالان سیاسی اجتماعی خواست به امضاء کنندگان این طومار بپیوندند.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به برگزاری نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات غزه ، از رهبران این اتحادیه خواست به منظور حفظ امنیت جانی شهروندان فلسطینی خواستار آتش بس فوری در غزه شوند.

« ایوگدی» مدیر دفتر موسسات اروپایی سازمان عفو بین‌الملل با وحشتناک خواندن حوادث غزه ( کشتار زنان و کودکان و نبود دارو و امکانات پزشکی برای درمان مجروحان و بیماران ) گفت: برخی دولت‌های اروپایی مثل آلمان، اتریش و جمهوری چک مانع درخواست اتحادیه اروپا برای آتش بس یا محکوم کردن نقض قوانین بشردوستانه در غزه می‌شوند.

وی افزود: این اقدام فضایی را برای معافیت اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) از مجازات ایجاد و تل آویو را به نادیده گرفتن تعهداتش در خصوص مصونیت شهروندان از حملات نظامی تشویق می‌کند.

این مقام سازمان عفوبین‌الملل اظهار داشت: برخی رهبران اتحادیه اروپا نه تنها مانع آتش بس در غزه می‌شوند بلکه فعالانه از اسرائیل حمایت تسلیحاتی و سیاسی می‌کنند. همچنین از برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین جلوگیری می‌کنند.

گدی تاکید کرد: اتحادیه اروپا که مدعی حمایت از حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است در چشم مردم سراسر جهان با بحران جدی اعتبار مواجه است.

وی با اشاره به تداوم بمباران و گلوله باران غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی گفت: در جریان این آتشباری روزانه به طور میانگین 300 فلسطینی کشته می‌شوند و این در حالی است که نوار غزه به طور غیرقانونی تحت محاصره اسرائیل قرار دارد و این مسائل رنج بی حدی را به مردم این منطقه وارد می‌کند.

سازمان ملل: عملیات بشردوستانه در غزه ۴۸ ساعت آینده متوقف می‌شود

رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل در غزه هشدار داد که عملیات بشردوستانه به دلیل اتمام سوخت، ظرف ۴۸ ساعت آینده متوقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد در غزه روز دوشنبه هشدار داد که عملیات بشردوستانه به دلیل اتمام سوخت، ظرف ۴۸ ساعت آینده متوقف می‌شود.

بنا بر اعلام توماس وایت، ۲ پیمانکار اصلی تأمین و توزیع آب در غزه از امروز دوشنبه و به دلیل اتمام سوخت کار خود را متوقف کرده اند، اقدامی که حدود ۲۰۰ هزار نفر را از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم می‌ کند.

این آژانس که از ۷۸۰ هزار آواره در پناهگاه‌های خود میزبانی می کند، می‌ گوید تا کنون «حداقل ۶۶ آواره فلسطینی در بمباران‌ های اسرائیل کشته شده‌ اند.

 شمار شهدای غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه در تازه‌ترین آمار خود شمار شهدا در سی و هشت روز گذشته از جنگ غزه را ۱۱۲۴۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه تاکنون به ۱۱۲۴۰ نفر رسید که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر نیز زن هستند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه همچنین از تخریب ۹۴ مقر دولتی، ۲۵۳ مدرسه، ۷۱ مسجد و سه کلیسا در حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون مرتکب ۱۱۵۳ مورد کشتار علیه فلسطینیان شده است.

همزمان با بی‌توجهی رژیم موقت صهیونیستی به درخواست‌های جهانی برای توقف حملات جنایتکارانه به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، صلیب سرخ جهانی نیز درباره وخامت اوضاع انسانی در این منطقه به ویژه در بیمارستان الشفا هشدار داد.

«آلِنا سینِنکو» نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت:: «بیمارستان‌هایی هم که به فعالیت [در غزه] ادامه می‌دهند، مملو از مجروحان و آوارگان شده‌اند؛ زیرا مردم گمان می‌کنند بیمارستان‌ها تنها مکان امن در منطقه هستند و به آنجا می‌روند تا از بمباران پناه بگیرند».

 بلژیک: آتش‌بس در غزه و کمک به غیرنظامیان در اولویت است

وزیر خارجه بلژیک روز سه‌شنبه در مصاحبه با الجزیره گفت موضع این کشور این است که اولویت باید به آتش‌بس در غزه و کمک به غیرنظامیان اختصاص یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادجا لهبیب» وزیر خارجه بلژیک روز دوشنبه تاکید کرد که موضع این کشور در خصوص آتش‌بس در غزه و ضرورت رسیدن کمک‌ها به غزه واضح است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «امیدواریم که به محض حاصل شدن آتش‌بس، به آن احترام گذاشته شود و این نخستین گام مهم به سوی راه‌حل است».

لهبیب اضافه کرد: «آن چیزی که از ویرانی در زیرساخت‌ها و بیمارستان‌های غزه شاهد هستیم نشان می‌دهد که قانون بین‌المللی در خطر قرار گرفته است».

وزیر خارجه بلژیک گفت: «موضع ما این است که اولویت باید به آتش‌بس و کمک به غیرنظامیان و حمایت از آنها اختصاص یابد».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (15 مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 11 هزار نفر منجر شده است.

کشورهای اروپایی و آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی با ایجاد آتش‌بس در غزه مخالفت کرده‌اند.

 ۸ شهید در بمباران یک خانه در اردوگاه النصیرات

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات علیه مردم غزه، خانه یک شهروند فلسطینی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عربی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه یک شهروند فلسطینی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

با گذشت سی و هشت روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، جنایت‌های این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه همچنان ادامه دارد و طبق اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه شمار شهدا تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسید‌ه‌اند که ۴۶۰۹ نفر آن‌ها کودک هستند.

بنابر گزارش شبکه المنار، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه بنی سهیلا در خان یونس را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی از فلسطینیان مجروح شده و به بیمارستان شهداء الأقصی منتقل شدند.

همچنین در بمباران یک ساختمان مسکونی در حی الخلفاء واقع در مرکز اردوگاه جبالیا تعدادی از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب (دیشب) نیز خانه یک فلسطینی در محله بنی سهیلا در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که در این حمله ۱۱ عضو یک خانواده به شهادت رسیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها