سفر وزیر دفاع فرانسه به خاورمیانه

کد خبر: 1256158

منابع خبری بعد از ظهر امروز گزارش کردند وزیر دفاع فرانسه در سفری به غرب آسیا از جمله مصر و فلسطین اشغالی، آخرین تحولات غزه را بررسی می‌کند.

 سفر وزیر دفاع فرانسه به خاورمیانه

وزیر دفاع فرانسه بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از سفر به خاورمیانه از جمله فلسطین اشغالی برای بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله وضعیت غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه اظهار داشت که به درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و برای گفت‌وگو در مورد وضعیت غزه و مسائل امنیتی منطقه به خاورمیانه اعزام می‌شود.

وی گفت: «این سفر از مصر آغاز می‌شود و در منطقه خلیج فارس ادامه می‌یابد و روز جمعه در اسرائیل به پایان می‌رسد». اولین باری است که وزیر دفاع فرانسه از سال ۲۰۰۰ به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از مصاحبه اخیر خود با یک رسانه انگلیسی که با انتقاد شدید صهیونیست‌ها همراه شد، عقب نشینی کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر هرتزوگ منتشر کرد، ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی مدعی شد که اسرائیل را مسئول آزار و اذیتی که غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی در حملات اسرائیل علیه حماس متحمل می‌شوند، نمی‌داند. رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه از رژیم صهیونیستی خواسته بود بمباران غیرنظامیان در غزه را متوقف کند.

امانوئل ماکرون در روزهای ابتدایی بعد از عملیات طوفان الاقصی، خود را به فلسطین اشغالی رساند و ضمن دیدار با سران رژیم صهیونیستی، حمایت خودش را از این رژیم اعلام کرد. به رغم این حمایت‌های شدید فرانسه، حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک مرکز فرهنگی فرانسوی در غزه، واکنش این کشور غربی را به دنبال داشت و پاریس از تل آویو خواست درباره هدف قرار دادن این مرکز توضیح دهد.

«الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه در مصاحبه با شبکه رادیویی «فرانسه اینتر» اعلام کرد که شمار تلفات فرانسه در عملیات طوفان الاقصی به ۴۰ نفر افزایش یافته است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها