«فردا» گزارش می‌دهد

وقتی طرفداران بایدن آب می‌روند

کد خبر: 1256258

حتی طرفداران حزب دموکرات نیز در قبال عملکرد دولت بایدن نگاهی سلبی و بازدارنده دارند

وقتی طرفداران بایدن آب می‌روند

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری : اخیرا نشریه فایننشال تایمز، به یک نظرسنجی هشدار دهنده علیه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده است. بر این اساس، تنها 14 درصد از رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که اکنون از نظر مالی نسبت به زمان روی کار آمدن جو بایدن وضعیت بهتری دارند و این آخرین نشانه ای است که پیشینه اقتصادی رئیس جمهور  پرادعا و کم توان کنونی آمریکا می تواند دورنمای انتخاب مجدد او را تضعیف کند.بر این اساس،  تقریبا 70 درصد از رای دهندگان فکر می کنند که سیاست های اقتصادی بایدن یا به اقتصاد ایالات متحده آسیب رسانده یا تأثیری نداشته است، از جمله 33 درصد که معتقدند سیاست های رئیس جمهور "آسیب زیادی به اقتصاد وارد کرده است.

بخشی از نگرانی شهروندان آمریکایی ، تاثیرات سوء سیاست خارجی ماجراجویانه و جنگ طلبانه بایدن در قبال دو جنگ غزه و اوکراین می باشد. رئیس جمهورآمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر بازگرداندن عقلانیت به کاخ سفید پس از ریاست جمهوری ترامپ، به بانی وقوع دو جنگ بزرگ تبدیل شده و بر استمرار این دو جنگ نیز اصرار می ورزد. بسیاری از شهروندان آمریکایی در نظرسنجی ها تصریح کرده اند که تسری هزینه های سیاست خارجی پرماجرای بایدن به عرصه اقتصادی و مالی،منجر به بدتر شدن وضعیت اقتصاد داخلی در ایالات متحده و در نتیجه، فقر بیشتر در این کشور شده است. در چنین شرایطی ادعاهای مخدوش بایدن و ابراز امیدواری وی نسبت به پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نمی تواند منجر به تغییر واقعیت شود! کار به جایی رسیده است که حتی برخی همراهان کهنه کار جوبایدن درحزب دموکرات از وی خواسته اند تا محترمانه از قدرت کناره گیری کرده و مسیر را برای حضور نامزدی دیگر ( از حزب دموکرات) در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 باز کند. خواسته ای که تا کنون با مخالفت شدید بایدن مواجه شده است. 

نظرسنجی ماهانه جدیدی که برای فایننشال تایمز و دانشکده بازرگانی راس دانشگاه میشیگان انجام شد، به دنبال این است که چگونه احساسات اقتصادی بر رقابت برای کاخ سفید تأثیر می گذارد. در سال 1980، رونالد ریگان جمهوری خواه به طور معروف از رای دهندگان پرسید که آیا آنها نسبت به چهار سال قبل وضعیت بهتری دارند یا خیر و زمینه را برای پیروزی قاطع او بر جیمی کارتر، دموکرات فعلی، فراهم کرد.نظرسنجی مشابهی که چهار سال پیش برای فایننشال تایمز  انجام شد، نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، وضعیت مالی خود را بهبود نداده‌اند، اما بدبینی آن‌ها به مراتب کمتر بوده است. در نوامبر 2019، تنها 35 درصد از رأی دهندگان معتقد بودند که در دوران ترامپ وضعیت بهتری داشتند، در حالی که 31 درصد گفتند که وضعیت بدتری دارند.

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که تورم همچنان تلاش‌های کمپین بایدن برای متقاعد کردن رأی‌دهندگان به «بایدنومیکس»، استراتژی رئیس‌جمهور برای جوان‌سازی بخش صنعتی کشور و معکوس کردن سال‌های رکود دستمزدهای طبقه متوسط را تحت تأثیر قرار می‌دهد.82 درصد از پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که منبع بزرگترین استرس مالی آنها چیست، گفتند افزایش قیمت ها. سه چهارم پاسخ دهندگان گفتند که افزایش قیمت ها مهم ترین تهدید برای اقتصاد ایالات متحده در شش ماه آینده است.بخش مهمی از این موضوع، تحت تاثیر سیاست خارجی پرهزینه دولت بایدن مطرح شده است.اکثر رای دهندگان مستقل در آمریکا معتقدند اگر بایدن به جای جنگ طلبی در اوکراین و غزه و حمایت از دولت زلنسکی در کی یف و کابینه متوحش رژیم صهیونیستی در تل آویو ،منابع مالی و تمرکز مدیریتی خود را صرف ارتقای شاخصه های اقتصادی در داخل آمریکا می کرد، اکنون اوضاع بهتری بر این کشور حاکم بود. نکته قابل توجه اینکه دموکرات ها، جمهوری خواهان و مستقل ها - افزایش قیمت ها را تا حد زیادی بزرگترین تهدید اقتصادی تلقی می کنند. یعنی حتی طرفداران حزب دموکرات نیز در قبال عملکرد دولت بایدن نگاهی سلبی و بازدارنده دارند.....

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها