واکنش های بین الملل به یورش نیروهای اشغالگر به بیمارستان الشفاء

کد خبر: 1256371

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز چهارشنبه اعلام کرد، جنایت‌ها در غزه که در حد جنایت جنگی است باید مستند شده و به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه شود.

واکنش های بین الملل به یورش نیروهای اشغالگر به بیمارستان الشفاء

به نقل از سایت خبری «صدی البلد»، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، کابینه رژیم صهیونیستی را باید مجازات کرد و کشورهای غربی باید این رژیم را برای توقف حملات علیه نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

دیده‌بان حقوق بشر با بیان اینکه خواهان توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی تا زمانی شده است که قوانین جنگی را نقض می‌کند، اعلام کرد، رژیم صهیونیستی جنایت‌های جنگی وحشتناکی مرتکب می‌شود.

از سوی دیگر، «می الکیله»، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد، پس از اعلام اشغالگر برای انجام عملیات در بیمارستان الشفاء، ارتش رژیم صهیونیستی وارد دفاتر مدیر این بیمارستان شد.

وی افزود، رژیم صهیونیستی با تانک‌ها بیمارستان را محاصره کرده است. این رژیم مسوول زندگی کادر پزشکی، بیماران و آوارگان است.

وزیر بهداشت فلسطین با اشاره به ارتباط فلسطین با سازمان ملل و پایتخت‌های غربی درخصوص بیمارستان‌ها، تاکید کرد، هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی درخصوص بیمارستان الشفاء وجود ندارد.

خبرگزاری فلسطین «وفا» اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی پس از محاصره بیمارستان الشفاء برای ششمین روز متوالی، صبح امروز به بخشی از آن یورش برد.

عمر زقوت، ناظر اورژانس بیمارستان الشفاء هم امروز گفت که نیروهای اشغالگر اکثر درب‌های بیمارستان را منفجر کردند اما تیم‌های پزشکی همچنان برای نجات مجروحان این مجتمع پزشکی تلاش می‌کنند.

زقوت توضیح داد که اشغالگران بسیاری از آوارگان را در حالی که چشمانشان را بسته بودند و بدون لباس بودند، بازداشت کرده و به مقصد نامعلومی بردند. رژیم صهیونیستی وحشت و ویرانی را برای مجتمع پزشکی الشفاء به ارمغان آورده است./ایسنا

نگرانی سازمان حقوق بشری از احتمال صحنه‌سازی اشغالگران در بیمارستان الشفا

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا در غزه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه از حضور نیروهای رژیم صهیونیستی برای ساعات طولانی در مجتمع پزشکی الشفا ابراز نگرانی و تأکید کرد: ادعاهای اسرائیل درباره استفاده از این بیمارستان برای اهداف نظامی نیاز به اینهمه زمان برای یورش و پاکسازی ندارد. ممکن است با ادامه تیراندازی در این مجتمع عملیات قتل اتفاق بیفتد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه تردید و ترس خود را درخصوص ماندن نیروهای اشغالگر از شب برای ساعات زیادی در مجتمع ابراز و تأکید کرد که طولانی بودن حضور آنها ترس از آماده شدن برای یک صحنه سازی را افزایش می‌دهد.

دیده‌بان مذکور بیان کرد که ادعاهای اسرائیل در مورد استفاده از مجتمع الشفا برای مقاصد نظامی به این همه زمان برای تفتیش و یورش نیاز ندارد.

این دیده‌بان اعلام کرد: اسرائیل ساختمان‌های این مجتمع را به مرکز بازداشت و شکنجه تبدیل کرده است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه به داخل مجتمع پزشکی الشفا واقع در ضلع غربی مرکز غزه یورش بردند و آن را تبدیل به پادگان نظامی کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها