وزیر اسرائیلی: قطر کاملاً یک کشور دشمن است

کد خبر: 1258510

یک وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گفت که قطر کاملاً یک کشور دشمن است.

وزیر اسرائیلی: قطر کاملاً یک کشور دشمن است

عمیخای شیکلی، وزیر امور یهودیان خارج از اراضی اشغالی گفت، قطر یک کشور دشمن است، اما در عین حال یک کشور پیشرفته است.

وی ادعا کرد، آنچه که در جام قهرمانی فوتبال جهان به میزبانی قطر در سال ۲۰۲۲ رخ داد، نمود یهود ستیزی بود./ایسنا

قطر: میزان کمک‌ها به غزه، در حد نیازهای اهالی این منطقه نیست

معاون وزیر خارجه قطر اعلام کرد، میزان کمک‌رسانی‌ها به غزه، پاسخگوی نیازهای مردم این منطقه تحت‌محاصره نیست.

به گزارش ایسنا، لولوة الخاطر، معاون وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد، برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه کمک‌ها به مناطق شمالی نوار غزه هم رسیده است.

معاون وزیر خارجه قطر هچنین اعلام کرد، میزان کمک‌رسانی‌ها به غزه، پاسخگوی نیازهای مردم این منطقه نیست.

لولوة الخاطر پیشتر برای ارزیابی نیازهای اساسی نوار غزه وارد این منطقه شد.

به‌رغم برقراری آتش‌بس موقت، مردم غزه در شرایط نابسامانی به سر می‌برند. پیشتر شهردار غزه در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد: خواهان این هستیم که سوخت‌ وارد نوار غزه شود و می‌خواهیم که این کار امروز انجام شده و به فردا موکول نشود. اشغالگران در مسیر رساندن سوخت به نوار غزه سنگ‌اندازی می‌کنند.

او افزود: ما نیاز داریم که خیابان‌ها باز شود و این امر می‌طلبد که سوخت تامین شود. تعداد کمی از کامیون‌های حامل کمک‌ها به شمال نوار غزه رسیده‌ است. انتظار داریم که امروز ۲۰۰ کامیون به شمال غزه برسد. حدود ۷۰۰ هزار نفر در شهر غزه و شمال نوار غزه به خدمات نیاز دارند. ما خواهان رساندن مواد غذایی، آب، سوخت و برق به نوار غزه هستیم.

شهردار غزه افزود: برای راه‌اندازی چاه‌ها و رساندن غذا به شهر غزه و شمال نوار غزه به سوخت احتیاج داریم. از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که کمک‌ها به ویژه سوخت را برسانند. یک لیتر سوخت نیز به شهرداری غزه نرسیده‌ است. نیاز داریم که زباله‌ها را به شرق شهر غزه انتقال دهیم، اما نمی‌توانیم. ما نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار و دیگر بیماری‌ها هشدار می‌دهیم.

خسارت میلیونی رژیم صهیونیستی بر اقتصاد استان جنین

اداره اقتصاد تشکیلات خودگردان در استان جنین اعلام کرد که مقامات اشغالگر صهیونیستی به عمد زیرساخت‌های اقتصادی این استان را تخریب کرده و میلیون‌ها شِکِل بر بخش‌های مختلف خسارت وارد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه یورش‌های مکرر رژیم صهیونیستی به شهر جنین، تعدادی از تاسیسات اقتصادی مجبور به کاهش نیروی کار خود یا تعطیلی دراز مدت شدند و به دلیل اقدامات خودسرانه و ایجاد ایست‌های بازرسی میان شهرها از سوی رژیم صهیونیستی، توزیع کالاها با دشواری روبروست و فعالیت خرید کاهش یافته است.

اتاق بازرگانی و صنایع استان جنین اعلام کرد، خسارت‌های تاسیسات اقتصادی به دلیل بسته شدن ایست بازرسی «الجلمه» به ۲۴ میلیون دلار رسیده است زیرا بخش زیادی از اقتصاد این شهر به خرید مردم در اراضی ۴۸ وابسته است.

یکی از بازرگانان شهر جنین گفت، رژیم صهیونیستی با یورش مکرر به این شهر به دنبال محدود کردن تردد افراد و انتقال کالاست و همین امر به فروشگاه‌های تجاری خسارت زده است. وی افزود، تعدادی از فروشگاه‌ها بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منازل داخل اردوگاه جنین و یورش به مسجدها و بیمارستان‌ها به شکل کلی یا جزئی آسیب دیده‌اند.

در همین راستا، «نضال عبیدی»، شهردار جنین گفت، اشغالگر به گونه‌ای زیرساخت‌ها را تخریب کرده که جاده‌ها از بین رفته و شبکه‌های آب و فاضلاب تخریب شده‌اند و پنج میلیون دلار خسارت وارد شده و این خارج از توان شهرداری است‌.

وی گفت، رژیم صهیونیستی با هر یورش به دنبال تخریب املاک شهروندان و ویران کردن میادین است.

در استان جنین ۱۳ هزار تاسیسات صنعتی در حال فعالیت هستند که ۱۳.۳ درصد از تاسیسات فعال در این استان را تشکیل می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها