دبیرکل سازمان ملل: آتش بس موقت؛ راه حل بحران غزه نیست

کد خبر: 1259024

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که توقف بشردوستانه و کوتاه مدت جنگ غزه راه حل اصلی نیست و سازمان ملل همچنان بر آتش بس دائمی و آزادی فوری همه گروگان ها پافشاری می کند.

دبیرکل سازمان ملل: آتش بس موقت؛ راه حل بحران غزه نیست

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه با تاکید بر ضرورت آتش‌بس کامل در نوار غزه گفت که وقفه بشردوستانه بین اسرائیل و مقاومت فلسطین، مشکلات کلیدی را حل نمی‌کند.

به گزارش آناتولی، گوترش در یک کنفرانس خبری مشترک با موسی فکی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا اظهار کرد: قبل از هر چیزی می‌خواهم بگویم که آتش‌بس گامی در مسیر درست بود، نماد امید بود اما مشکلات کلیدی را که با آنها مواجه هستیم، حل نمی‌کند.

وی افزود: به همین دلیل است که ما بر لزوم آتش‌بس بشردوستانه که منجر به آزادی بی‌قید و شرط و فوری بازداشت شدگان می‌شود و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه مؤثر به همه مردم غزه را فراهم می کند، پافشاری می‌کنیم.

گوترش در پاسخ به سوالی درباره پیام او به رژیم صهیونیستی گفت: پیام من بسیار واضح است. ما به آتش‌بس بشردوستانه نیاز داریم.

وی افزود: ما در وضعیت انسانی وخیمی هستیم. ما خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط گروگان‌ها ( اسرا ) هستیم و تمدید وقفه بشردوستانه در غزه امری ضروری است.

قطر اواخر روز دوشنبه توافقی را برای تمدید توقف اولیه چهار روزه بشردوستانه برای دو روز دیگر اعلام کرد که بر اساس آن تبادل اسرای بیشتری انجام خواهد شد.

اسرائیل پس از حمله برون مرزی حماس در هفتم اکتبر، تجاوز نظامی گسترده‌ای را در نوار غزه آغاز کرد.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، بیش از پانزده هزار نفر از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن شهید شده‌اند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها