آماده‌باش قسام به نیروها در غزه

کد خبر: 1259234

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد از نیروهای خود خواسته، در ساعات آخر آتش‌بس در بالاترین سطح آمادگی رزمی باشند و تا زمانی که بیانیه رسمی برای آتش‌بس صادر نشده، آن سطح آمادگی را حفظ کنند.

آماده‌باش قسام به نیروها در غزه

گردان‌های قسام بامداد پنجشنبه اعلام کردند در صورت مخالفت رژیم صهیونیستی با تمدید آتش‌بس، نیروهای این تشکیلات نظامی آماده از سرگیری جنگ در غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای از تمامی نیروهای خود در نوار غزه خواسته‌اند برای ادامه جنگ با اشغالگران اسرائیلی در صورت عدم تمدید آتش‌بس موقت طی ساعات آینده آمادگی کامل داشته باشند.

بر اساس این بیانیه، گردان قسام از نیروهای خود خواسته است تا زمانی که بیانیه‌ای رسمی در مورد تمدید آتش‌بس صادر نشده است، سطح آمادگی خود را حفظ کنند.

پیش تر جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرده بود، رژیم صهیونیستی در راستای ادامه تبادل اسرا آزادی ۱۰ اسیر و کشته خود را نپذیرفته و با آن مخالفت کرده است.

در بیانیه حماس آمده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی با آزادی ۷ اسیر زن و کودک و دریافت اجساد ۳ اسیر خود در ازای تمدید آتش بس امروز پنجشنبه مخالفت کرده است.

حماس افزود: ما از طریق میانجیگران اعلام کردیم که اجساد ۳ اسیر از همان دسته از اسرایی بودند که در بمباران غزه کشته شدند.

پیش تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بدون توافق بر سر مبادله اسرا به کار خود پایان داده است.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که حماس درباره تعداد اسرایی که قرار است آزاد کند تغییراتی ایجاد کرده که مورد پذیرش این رژیم نیست.

آتش بس موقت ساعت ۷ صبح امروز پنجشنبه به وقت محلی پایان خواهد یافت و تلاش‌های دیپلماتیک برای تمدید این آتش بس ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد./ ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها