رسانه‌های عبری: اسرائیل آماده آتش‌بس‌های بیشتر است

کد خبر: 1259626

در شرایطی که مقاومت فلسطین به وارد کردن خسارات سنگین به صفوف نظامیان اسرائیلی ادامه می‌دهد، رسانه‌های عبری امروز شنبه از آمادگی تل‌آویو برای دور جدیدی از آتش‌بس و مذاکرات تبادل اسرا خبر دادند.

رسانه‌های عبری: اسرائیل آماده آتش‌بس‌های بیشتر است

یک منبع سیاسی اسرائیلی ادعا کرد «تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است».

از صبح روز گذشته جمعه اول دسامبر ارتش اسرائیل پس از آتش بسی که حدود یک هفته به طول انجامید و طی آن تبادل اسرا بین رژیم تل‌آویو و مقاومت فلسطینی صورت گرفت، تجاوزات خود علیه غزه را از سر گرفت.

خبرگزاری «رویترز» ساعاتی قبل گزارش داد که یک گروه از مسئولان موساد امروز با میانجی‌گران قطری در دوحه دیدار می‌کند تا در مورد امکان تمدید توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌های بیشتر رایزنی داشته باشد.

رسانه‌های عبری طی هفته گذشته درباره توافق آتش‌بس اعلام‌شده و مقاومت جنبش حماس در طول عملیات «طوفان الاقصی» نوشته بودند که «یحیی السنوار، رئیس دفتر این جنبش در نوار غزه بلای جان اسرائیلی‌ها شده است». بر اساس تحلیل و ارزیابی رسانه‌های صهیونیستی از روند توافق‌ها، «حماس نشان داده که در شمال نوار غزه شکست نخورده است».

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» هم با اشاره به تحولات آتش‌بس و با تاکید بر اینکه جنبش حماس «از فروپاشی به دور است»، خواستار ادامه عملیات نظامی اسرائیل علیه نوار غزه با هدف «شکست دادن» این جنبش شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها