رسانه‌های صهیونیست: السنوار همچنان لرزه بر دل اسرائیلی‌ها انداخته است

کد خبر: 1259960

رهبران رژیم صهیونیستی به تدریج در حال عقب نشینی از اهداف اولیه اعلام شده از جنگ خود علیه غزه بوده و به جای از بین بردن حماس به سمت ترور یحیی السنوار رهبر حماس در نوار غزه متمرکز می‌شوند.

رسانه‌های صهیونیست: السنوار همچنان لرزه بر دل اسرائیلی‌ها انداخته است

شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی کان در خبری به نقل از رونین بار رئیس شاباک خبر داد: هدف اسرائیل در حال حاضر از بین بردن مسئولین عالی‌رتبه حماس به ویژه السنوار است.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های عبری زبان هم فاش کردند نتانیاهو به شدت بر ارتش برای یافتن محل حضور السنوار و ترور وی فشار وارد می‌کند.

در این میان روزنامه معاریو هم در گزارشی اعلام کرد: السنوار همچنان لرزه بر دل اسرائیلی‌ها انداخته و جنگ روانی خود را با موفقیت زاید الوصفی به پیش می‌برد.

رادیو عبری زبان رژیم صهیونیستی هم در گزارشی که امروز منتشر و بر روی تارنمای آن هم قرار داده شد به نقل از کارشناسان اسرائیلی خبرداد، با توجه به اینکه یحیی السنوار همچنان مسایل میدانی را در کنترل خود داشته و آن را هدایت می‌کند، به هیچ عنوان نمی‌توان از شکست خورد حماس سخن به میان آورد./تسنیم

 رسانه عبری: ما حتما پیروز نخواهیم شد، بهتر است سطح انتظارات را کاهش دهیم

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، حمله به خان یونس بدون نقشه و طرح انجام گرفته و صرفا با هدف انتقام انجام می‌شود از اینرو خبری از پیروزی در آن نخواهد بود.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی تحلیلی که به قلم ناحوم برنیاع تحلیل‌گر این رسانه منتشر شد، اعلام کرد، با توجه به این که هیچ برنامه‌ای برای این حملات وجود نداشته و انتظار پیروزی هم از آن نمی‌رود، بهتر است سطح توقع‌ها را پایین آورده و کلا بر روی بازگشت اسرای موجود در غزه متمرکز شد.

این تحلیل‌گر صهیونیستی در تحلیل شرایط جنگ طی هفته‌های گذشته هم نوشت: درس‌‌هایی که از هشت هفته ابتدایی جنگ می‌توان گرفت آن است که تسلط بر مناطق مختلف غزه و اخراج افراد مسلح از آن کار چندان ساده‌ای نیست.

برنیاع در توضیح این مسئله افزود: محله الشجاعیه (واقع در شمال نوار غزه) بعداز 58 روز از جنگ همچنان در حال جنگ و مقاومت است در حالی که مقاومت و درگیری در دیگر محله‌های شمال نوار غزه هم به چشم می‌خورد.

او در ادامه اعتراف کرد، تحقق دو مسئله در این جنگ کاملا در هاله از شک و تردید قرار دارد، اولین آن این است که اسرائیل بتواند به اهدافی که مسئولین سیاسی‌اش در ابتدای جنگ اعلام کرده بودند، دست پیدا کند و گفته بودند که طی دو هفته قادر به تحقق آن هستند.

دومین مسئله آن است که اسرائیل توانمندی تحقق این اهداف را طی دو هفته آینده خواهد داشت، زیرا تصور نمی‌شود با توجه به فشارهای موجود اسرائیل بیش از این زمان فرصت حتی از سوی آمریکا برایش باقی مانده باشد.

حال با تجدید درگیری سطح سیاسی با معضل‌های دیگری هم مواجه شده است، که دشوار‌‌ترین آنها مربوط به اسرا است زیرا احتمال به خطر افتادن جان آنها در جریان حملات هوایی اسرائیل بیشتر می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها