حمایت آمریکا از حملات نظامی اسرائیل علیه غزه

کد خبر: 1260194

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درحالیکه شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه تاکنون به ۱۵۸۹۹ شهید افزایش یافته است که ۷۰ درصد از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، از دور جدید حملات نظامی رژیم اسرائیل دفاع کرد و همسو با این رژیم مدعی تلاش برای کاهش تلفات غیرنظامیان شد.

حمایت آمریکا از حملات نظامی اسرائیل علیه غزه

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درحالیکه شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه تاکنون به ۱۵۸۹۹ شهید افزایش یافته است  که ۷۰ درصد از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، از دور جدید حملات نظامی رژیم اسرائیل دفاع کرد و همسو با این رژیم مدعی تلاش برای کاهش تلفات غیرنظامیان شد.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره دور جدید حملات رژیم اسرائیل علیه نوار غزه مدعی شد: هنوز برای ارزیابی نهایی واکنش اسرائیل به توصیه ما جهت محافظت از غیرنظامیان در عملیات نظامی زود است.

میلر در عین حال ادعا کرد: ما تغییراتی در عملیات نظامی در جنوب نوار غزه مشاهده کرده ایم تا از تکرار آنچه در شمال غزه رخ داد، جلوگیری شود. اسرائیل درخواست‌های مشخص‌ تری برای تخلیه در جنوب نوار غزه صادر کرده است.

این مقام آمریکایی در عین حال اذعان کرد که در نتیجه حملات نظامی در غزه تلفات غیرنظامیان وجود دارد و این متاسفانه در همه جنگ ها صادق است اما مدعی شد: اسرائیلی ها به ما اطلاع داده اند که قصد دارند تعداد زیادی از تلفات غیرنظامیان را کاهش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تداوم حمایت واشنگتن از تل آویو ادعا کرد: اسرائیل درخواست‌های مشخص‌تری برای تخلیه در جنوب نوار غزه صادر کرده است که در مقایسه با تخلیه کل شهر، پیشرفت بهتری دارد. ما هیچ مدرکی دال بر کشتن عمدی غیرنظامیان توسط اسرائیل ندیده ایم.

وی همچنین با بیان این ادعا که ما به دنبال افزایش سرعت انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه به بیش از ۲۰۰ کامیون در روز هستیم، مدعی شد: غیرنظامیان غزه باید به مراکز سازمان ملل که در اسرائیل به عنوان مناطق غیرعملیاتی شناخته شده است، بروند. ما در حال مذاکره با دولت اسرائیل برای ارسال سوخت بیشتر به غزه هستیم.

میلر مدعی شد: ما نمی‌خواهیم شاهد تلفات بالای غیرنظامیان و «آوارگی‌های دسته‌جمعی» باشیم. نیت به تنهایی کافی نیست بلکه نتایج مهم است و ما از نزدیک این اقدامات را دنبال می کنیم.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که حماس نمی‌خواهد زنان گروگان را تحویل دهد و دلیلی که وقفه در درگیری ها به پایان رسید، این است که این گروه نمی‌خواهد زنان بتوانند درباره اتفاقاتی که برایشان افتاده صحبت کنند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی است که  توماس وایت مدیر آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد: «موج دیگری از آوارگی در حال وقوع است و وضعیت انسانی رو به وخامت است زیرا نیروهای اسرائیل عملیات خود را در جنوب غزه، از جمله در رفح، جایی که صدها هزار فلسطینی در آن به سر می برند، آغاز کرده اند.»

توماس وایت مدیر امور آنروا در غزه روز دوشنبه به وقت محلی در ‌رسانه اجتماعی ایکس که قبلا با نام توییتر شناخته می شد، گفت: "مردم غزه به دنبال راهنمایی برای یافتن امنیت هستند اما ما پاسخی برای گفتن به آنها نداریم."

او گفت: «جاده‌های منتهی به جنوب به سمت رفح مملو از ماشین‌ها و گاری‌ها است که مملو از مردم و دارایی‌های ناچیز آن‌هاست.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که تقریباً ۱.۹ میلیون نفر یعنی بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت غزه، از زمان آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل آواره شده اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها