هاآرتص: سطح اعتماد واشنگتن به نتانیاهو صفر است

کد خبر: 1260788

هاآرتص با انتشار یادداشتی به قلم سرکنسول سابق رژیم صهیونیستی در نیویورک، نوشت که دولت آمریکا دریافته نتانیاهو در حال استفاده از جنگ برای اهداف شخصی است و می‌خواهد همه ناکامی‌های خود را به گردن بایدن بیاندازد.

 هاآرتص: سطح اعتماد واشنگتن به نتانیاهو صفر است

«نتانیاهو به دنبال ایجاد بحران با دولت آمریکا برای رهایی از بحران‌های خود است .. صبر رئیس جمهور آمریکا رو به اتمام است». این را آلون پینکاس مفسر سیاسی و سرکنسول پیشین رژیم صهیونیستی در نیویورک می‌گوید.

وی در یادداشتی که امروز پنجشنبه (۷ دسامبر) در روزنامه «هاآرتص» منتشر شد، نوشت اطرافیان رئیس جمهور آمریکا جو بایدن شاهدند که چگونه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا سرنوشت خود را با سرنوشت «اسرائیل» گره بزند و چگونه با استفاده از دولت آمریکا برای خلاصی از شر بحران‌های خود یک بحران عمومی ایجاد کند.

وی نوشت: «صبر رئیس جمهور آمریکا رو به اتمام است» و ایالات متحده بر این باور است که این جنگ قطعا به یک تغییر استراتژیک منجر خواهد شد،لذا به دنبال متقاعد کردن «اسرائیل» به این امر است که دو ماه دیگر جنگ در جنوب غزه معادله را تغییر نخواهد داد و کنترل بر حماس در نوار غزه با ابزارهای سیاسی و نه نظامی میسر می‌شود.

پینکاس تصریح کرد: «سطح اعتماد واشنگتن به نتانیاهو صفر است زیرا او دیگر اعتباری ندارد و به عنوان متحدی که بتوان به آن اعتماد کرد تلقی نمی‌شود. از نظر بایدن، نتانیاهو، اسرائیل را از دنیای ارزش‌های مشترکی که اساس روابط ویژه با ایالات متحده است، خارج کرده و می‌کند».

سرکنسول پیشین رژیم صهیونیستی در نیویورک افزود که در حال حاضر، این موضع در دولت آمریکا متبلور شده که نتانیاهو، مردی در مضیقه سیاسی است که به دنبال رویارویی با بایدن است تا این چنین القا کند که این رئیس‌جمهور آمریکاست که وی را از پیروزی قاطع و تغییر دهنده واقعیت موجود باز می‌دارد.

در ادامه این یادداشت آمده است: «اتهام زنی به رئیس ستاد، رئیس امان، فرمانده منطقه جنوب و رئیس شاباک  کافی نبود. او برای فرار از شکست، نیاز به هدف بزرگتری برای تقویت خود داشت که به اندازه وظیفه‌ای که تاریخ به نتانیاهو محول کرده، مهم باشد. او نیاز دارد که تقصیرها را به گردن چنین کسی بیاندازد».

نتانیاهو پیشتر، مسؤولیت شکست سنگین رژیم صهیونیستی در عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» را به گردن دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم انداخته بود و حاضر به پذیرش این امر نشده و در پاسخ به این سوال که چقدر مسئولیت شکست 7 اکتبر را می پذیرد گفته بود: «چند بار گفته‌ام، پس از جنگ به همه این سوال ها پاسخ خواهم داد».

پینکاس نوشت: «اما لحظه‌ای که صبر بایدن تمام شود و تمایز شدیدی بین حمایت خود از اسرائیل و رفتار نتانیاهو قائل شود، نزدیک است».

نویسنده در حالی از رو به اتمام بودن صبر بایدن می‌نویسد که مشاور سیاست خارجی نتانیاهو اوفیر فالک هفته پیش در پاسخ به سوالی درباره فشار آمریکا و جامعه بین‌الملل علیه تل‌آویو برای پایان دادن به جنگ غزه گفت: «باید احساسم را اعتراف کنم که نخست وزیر هیچ فشاری را احساس نمی‌کند و معتقدم که ما هر کاری را که لازم باشد برای دستیابی ارتش به اهداف خود انجام خواهیم داد».

مدیر دفاع در پروژه دموکراسی خاورمیانه ست بایندر نیز گفت که حمایت سالانه آمریکا از رژیم صهیونیستی با سلاح، مهمات و هواپیما، تأثیر قابل توجهی به واشنگتن بر نحوه مدیریت جنگ علیه حماس می‌دهد اما ظاهرا فعلا تمایلی به استفاده از این تاثیر برای توقف جنگ غزه ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها