واکنش عمان به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش بس در غزه

کد خبر: 1261213

اعلام کرد که آمریکا غیرنظامیان غزه را فدای صهیونیسم کرد و جهان تا زمانی طولانی با دیده شرم به امروز نگاه خواهد کرد.

واکنش عمان به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش بس در غزه

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در واکنش به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در نوار غزه اعلام کرد که آمریکا با استفاده از حق وتوی خود در شورای امنیت ، غیرنظامیان غزه را فدای «مسئله صهیونیسم» کرد.

البوسعیدی در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت که استفاده آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت، توهین به معیارهای انسانی است.

وی افزود، من عمیقا از قربانی کردن جان غیرنظامیان توسط آمریکا به خاطر مسئله صهیونیسم متاسفم و بعد از ما جهان تا مدت‌های طولانی با دیده شرم به امروز نگاه خواهد کرد.

عصر روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از تأیید 13 کشور و با وتوی آمریکا و رأی ممتنع بریتانیا، در تصویب قطعنامه برای آتش‌بس بشردوستانه در غزه ناکام ماند. نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تأکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند.

نماینده آمریکا در شورای امنیت همچنین مدعی شد: نمی‌توانیم به قطعنامه‌ای رأی دهیم که «تروریسم» حماس علیه غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم نکند!

«عزت الرشق » عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اقدام آمریکا را در وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش‌بس در غزه شده بود، به‌شدت محکوم کرده و گفت: وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش‌بس در غزه است، موضعی غیراخلاقی و غیرانسانی است. مانع‌تراشی واشنگتن در صدور قطعنامه برای توقف جنگ، مشارکت مستقیم با اشغالگران در کشتار ملت فلسطین و ارتکاب جنایات بیشتر در پاک‌سازی قومی است.

تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها