اذعان رسانه‌های صهیونیستی به ویران کردن ۱۹۲ مسجد در غزه

کد خبر: 1261242

رسانه‌های عبری زبان به ویران کردن ۱۹۲ مسجد در نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه‌های واهی و بی‌پایه و اساس اذعان کردند.

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به ویران کردن ۱۹۲ مسجد در غزه

رسانه‌های عبری زبان به ویران کردن ۱۹۲ مسجد در نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه‌های واهی و بی‌پایه و اساس اذعان کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون ۱۹۲ مسجد در نوار غزه را به بهانه وجود تونل‌های حماس در زیر آنها تخریب کرده است.

طبق این گزارش، دو روز پیش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مسجد تاریخی «العمری» در محله قدیمی غزه حمله کرده و بخش‌های زیادی از آن را ویران کردند.

«العمری» که بیش از ۱۴۰۰ سال پیش ساخته شده، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد غزه و سومین مسجد بزرگ فلسطین اشغالی پس از مسجد الاقصی و احمد پاشا الجزار در عکا به شمار می‌رود.

ساکنان غزه مسجد «العمری» را به دلیل شباهت آن به مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی، «مسجد الاقصی کوچک» می‌نامند.

اشغالگران رژیم صهیونیستی همچنین اخیراً مسجدی را در اردوگاه «الجدید» در «النصیرات» در مرکز نوار غزه تخریب کردند.

طبق این گزارش، از جمله برجسته‌ترین مساجد دیگری که از حملات اشغالگران در امان نمانده‌اند؛ مسجد «عماد عقل» در شمال غزه، مسجد «الفرقان» در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه، مسجد «النصیرات»، مسجد «الیرموک» و مسجد «العباس» در شهر غزه، مسجد «شیخ احمد یاسین» در اردوگاه «الشاطی»، مسجد «التوبه» در اردوگاه «جبالیا» و سه مسجد در خان یونس هستند.

علاوه بر این مساجد بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی چند کلیسا را در مناطق مختلف نوار غزه هدف حملات خود قرار داده‌اند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه عصر شنبه در شصت و چهارمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۷ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار مجروحان به ۴۸ هزار و ۷۸۰ تن خبر داد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها