جدیدترین وعده انتخاباتی ترامپ

کد خبر: 1262809

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بار دیگر مهاجران غیرقانونی را مسموم کننده خون کشور خواند.

جدیدترین وعده انتخاباتی ترامپ

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بار دیگر مهاجران غیرقانونی را مسموم کننده خون کشور خواند.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 آمریکا بار دیگر مهاجران غیرقانونی را افرادی خواند که خون کشور را مسموم می‌کنند.

وی در یک گردهمایی انتخاباتی در نیوهمپشایر در مخالفت با شمار فزاینده مهاجرانی که در تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک آمریکا هستند، بار دیگر اظهار کرد آنها افرادی هستند که خون کشور را مسموم می‌کنند.

ترامپ در این گردهمایی انتخاباتی وعده داد که موضوع مهاجران غیرقانونی را دنبال کرده و اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، ورود مهاجران قانونی را نیز محدود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد آنها خون کشور را مسموم می کنند. مهاجران از کشورهای آسیایی و آفریقایی و نیز کشورهای آمریکای مرکزی، به آمریکا می آیند. آنها از همه جای دنیا به کشور ما سرازیر می‌شوند.

ترامپ پیشتر نیز در مصاحبه با یک سایت راست گرا در سپتامبر سال گذشته، این جمله را گفته بود که مهاجران خون کشور ما را مسموم می‌کنند. این اظهارات او مورد انتقاد بسیاری از گروه‌های حقوق بشری قرار گرفت و آنها ترامپ را به نژادپرستی، بیگانه هراسی و نفرت انگیزی متهم کردند.

استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در پاسخ به این انتقادات، ضمن رد آنها، این انتقادات را احمقانه خواند و مدعی شد که در کتاب ها، اخبار، مقالات و تلویزیون از عبارت‌های مشابه استفاده می شود.

دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات 2024، پیشینه زیادی در استفاده از لغات و لفاظی‌های آتش زا برای توضیح رقبای سیاسی خود نیز دارد.         

چندی قبل ترامپ در جمع هوادارانش در نیوهمپشایر در مراسم گرامیداشت کهنه سربازان ارتش گفته بود او کمونیست‌ها، مارکسیست‌ها، فاشیست‌ها و اراذل و اوباش چپ گرای رادیکال را که مانند جانوران موذی در بستر کشور ما زندگی می کنند و در انتخابات تقلب کرده و آن را می دزدند، ریشه کن خواهیم کرد. وی بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات 2020 را مطرح کرد.

کمپین انتخابات 2024 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این اظهارات گفت: دونالد ترامپ با استفاده از واژه «جانوران موذی» برای اشاره به دشمنان سیاسی اش، ادبیات آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی را در پیش گرفته است.             

استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ ضمن رد مقایسه اظهارات ترامپ با هیتلر و موسیلینی، اعلام کرد کسانی که ادعاهای مسخره مطرح می‌کنند، افراد بی‌ظرفیتی هستند که به هر چیزی چنگ می زنند زیرا آنها از سندروم بی نظمی رنج می برند و موجودیت افسرده و غمگین آنها زمانی که رئیس جمهور ترامپ به کاخ سفید بازگردد، از بین خواهد رفت.

سخنگوی کاخ سفید نیز استفاده ترامپ از واژه جانوران موذی را انعکاس دهنده هیتلر و موسیلینی دانست.

چندی قبل نیویورک تایمز گزارش داد اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، بار دیگر در انتخابات 2024 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، مهاجران غیرقانونی را به طور گسترده بازداشت و آنها را در اردوگاه‌های بزرگی در انتظار بازگشت به کشورشان نگهداری می کند.

نیویورک تایمز در گزارش خود افزود: ترامپ همچنین قصد دارد قانون ممنوعیت ورود افراد به خاک آمریکا از کشورهای مسلمان را بار دیگر احیا کند. وی همچنین سیاست‌های سختگیرانه از جمله رد درخواست های پناهندگی در دوران همه گیری کووید 19، را احیا می‌کند اما این بار با این ادعا که مهاجران دیگر بیماری‌های عفونی واگیردار را با خود می آورند.

علاوه بر این، رئیس جمهور سابق آمریکا روند بازگرداندن مهاجران را از طریق توزیع گسترده فرم نقل مکان و جابجایی که مستلزم برگزاری جلسات استماع نیست، سرعت می بخشد.

ترامپ همچنین برای کمک به اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا به منظور جمع آوری و بازداشت گسترده مهاجران غیرقانونی و فاقد مدرک، برخی نهادهای فدرال را بار دیگر راه اندازی کرده و قدرت لازم را در اختیار نیروهای پلیس محلی و ارتش گارد ملی داوطلب قرار می دهد.

از دیگر طرح‌های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ می‌توان به غربالگری متقاضیان ویزا از دیدگاه ایدئولوژیک، لغو وضعیت موقت حفاظت شده افراد از کشورهای مشخصی که امن نیستند و تلاش برای پایان دادن به قانون اعطای شهروندی حق تولد برای کودکانی که در خاک آمریکا و از پدر و مادرانی بدون مدارک معتبر و قانونی به دنیا می آیند، اشاره کرد.

ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی سال 2016 نیز سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در قبال مهاجران داشت و بعدها پروژه ساخت دیوار در سراسر مرز مکزیک با آمریکا را همانطور که وعده داد بود، عملیاتی کرد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده‌ها گناهکار شناخته نشده است.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها