آزمایش موشکی قاره پیمای کره شمالی با نظارت کیم جونگ اون

کد خبر: 1262899

آزمایش موشک قدرتمند قاره پیما هوآسونگ -۱۸ با نظارت رهبر کره شمالی و با هدف افزایش قدرت بازدارندگی نظامی این کشور در مقابل تهدیدات آمریکا در شبه جزیره کره انجام گرفت.

 آزمایش موشکی قاره پیمای کره شمالی با نظارت کیم جونگ اون

پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۸» توسط کره شمالی تایید شد.

رسانه‌های کره شمالی بامداد سه‌شنبه اعلام کردند که هدف از آزمایش این موشک ارسال هشداری «قوی» درباره اوضاع خطرناک در شبه‌جزیره کره بوده است.

رهبر کره شمالی از این آزمایش ابراز رضایت کرده و خواستار اقدامات قوی‌تر در قبال اقدامات خصمانه علیه این کشور شد.

بنا به اعلام وزارت دفاع ژاپن، موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی بیش از یک هزار کیلومتر را در ۷۳ دقیقه با حداکثر ارتفاع ۶ هزار کیلومتر طی کرد. در صورت پرتاب در مسیر معمولی، برد این موشک ممکن است از ۱۵ هزار کیلومتر فراتر رود که کل خاک ایالات متحده را در بر می‌گیرد.

این موشک در ۲۵۰ کیلومتری غرب جزیره اوکوشیری، خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرد.

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد پرتاب موشک کره شمالی توسط نمایندگان ویژه دولت‌های ژاپن، آمریکا و کره جنوبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موافقت کردند برای تقویت ظرفیت بازدارندگی و واکنش در برابر کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند.

یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت توکیو پس از پرتاب موشک توسط پیونگ یانگ، اعتراض رسمی دیپلماتیک خود را به کره شمالی اعلام کرد.

لی سونگ‌او ژنرال ارشد ارتش کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای پیونگ یانگ گفت: کره شمالی تحریکات خطرناک خود را با وجود هشدارهای مکرر ارتش ما ادامه می‌دهد. ما بار دیگر به شدت هشدار می‌دهیم که مسئولیت هرگونه وخیم‌تر شدن اوضاع با کره شمالی است./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها