هشدار انصارالله به تشکیل ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی علیه یمن

کد خبر: 1263063

سخنگوی جنبش انصارالله به آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد که عملیات مستقیم علیه یمن، به جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل خواهد شد که آثار فاجعه‌بار آن، غیر قابل تصور است.

هشدار انصارالله به تشکیل ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی علیه یمن

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی، هیچ تأثیری در عملیاتهای نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ ندارد.

عبدالسلام با اشاره به اینکه هدف از این ائتلاف، حمایت از رژیم صهیونیستی است، هشدار داد: هر عملیات مستقیم علیه یمن، موجب گسترش جنگ شده و به یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل خواهد شد که آثار فاجعه‌بار آن، غیر قابل تصور است.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

شبکه خبری المسیره به نقل از این مقام یمنی گزارش داد، از روز نخست عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ، ناوچه‌های انگلیس، فرانسه و آمریکا تلاش داشتند موشکها و پهپادهای ما را سرنگون کنند.

وی همچنین گفت: توقف کشتیرانی در دریاهای سرخ و عرب، فشاری از سوی آمریکا و غرب است تا موجب مشارکت [سایر کشورها] در ائتلاف حمایت از اسرائیل شوند. عملیاتهای ما فقط کشتیهای عازم رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

عبدالسلام با اشاره به تماسهای یمن با آمریکا از طریق عمان، خاطر نشان کرد: به آمریکاییها گفتیم که عملیاتهای ما برای وارد کردن دارو و غذا به غزه است و همچنان ادامه خواهد داشت.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله هم شامگاه گذشته هشدار داد که اگر آمریکا به یمن حمله کند، از نظر نظامی و اخلاقی شکست خواهد خورد.

البخیتی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح یمن، گزینه‌های دردناکی برای پاسخ به هر گونه تجاوز به یمن در اختیار دارند، گفت: ما فقط کشتیهایی را هدف قرار می‌دهیم که یا اسرائیلی هستند یا به سمت رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یمن به دنبال حفظ سلامت ترابری دریایی است، تصریح کرد: ما فقط علیه منافع رژیم صهیونیستی عمل می‌کنیم. ما با هر ائتلافی که آمریکا در دریای سرخ تشکیل دهد، مقابله خواهیم کرد.

نیروهای مسلح یمن روز گذشته یک عملیات نظامی مهم علیه دو کشتی انجام دادند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند. کشتی نخست، «سوان آتلانتیک» نام دارد که حامل نفت بوده و کشتی دوم هم با نام «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بوده است.

صنعا در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه خدمه این دو کشتی هیچ توجهی به هشدارهای نیروی دریایی یمن نداشتند، گفت: نیروهای مسلح بار دیگر به همه کشتیهایی که عازم بنادر در سراسر جهان است، اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد بود به جز کشتیهای عازم بندرهای اسرائیل».

صنعا در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح همچنان اجازه نخواهند داد کشتیها عازم بنادر اسرائیلی باشند و در دریای عرب و دریای سرخ تردد داشته باشند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم نوار غزه باشند./فارس

واکنش یمن به تشکیل ائتلاف دریایی توسط آمریکا

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که حتی اگر آمریکا در تشکیل ائتلاف دریایی موفق شود، «دست از عملیات نظامی برنمی‌داریم.»

به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: حتی اگر آمریکا در متحد کردن تمام دنیا علیه ما موفق شود، به هر بهایی که شده است عملیات نظامی ما تا زمان توقف جنایت‌های نسل کشی در غزه و ارسال غذا، دارو و سوخت به مردم محاصره شده آن، متوقف نخواهد شد.

وی نوشت: جنگ ما اخلاقی است و مسئولیت دفاع از مستضعفان جهان را رها نخواهیم کرد.

محمد البخیتی پیش از این نیز نسبت به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی ضد یمن هشدار داد و تاکید کرد: اگر آمریکا در ایجاد ائتلاف بین‌المللی ضد یمن موفق شود، کثیف‌ترین ائتلافی خواهد بود که تاریخ به خود دیده است. ما منتظر تشکیل کثیف‌ترین ائتلاف در تاریخ برای ورود به شریف‌ترین جنگ در تاریخ هستیم. جهان هنوز ننگ سکوت در برابر جنایت‌های نسل کشی قبلی را فراموش نکرده است.

وی گفت: جهان به کشورهایی که فورا برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد یمن برای حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی گردهم آمدند چگونه نگاه خواهد کرد و به یمن که با اراده رسمی و مردمی برای توقف کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی وارد عمل شد، چگونه نگاه خواهد ‌شد؟

در این راستا سخنگوی رسمی انصارالله یمن تاکید کرد: عملیات ما تاثیر اقتصادی زیادی بر دشمن صهیونیستی خواهد داشت. هرگونه اقداماتی که ما انجام می‌دهیم با شکستن محاصره غزه و توقف تجاوز علیه آن در ارتباط است.

وی گفت: دریای سرخ بجز برای کشتی‌هایی که با دشمن صهیونیستی در ارتباط هستند، امن است. ما با کشورهای بانفوذ برای شکستن محاصره غزه و توقف تجاوز در ارتباط هستیم.

وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه) تشکیل نیروهای چندملیتی برای آنچه حمایت از «تجارت در دریای سرخ‌ در پی حملات حوثی‌ها (ارتش یمن)» خواند را اعلام کرد.

«لوید آستین» گفت: کشورهایی که در این ائتلاف حضور دارند، گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام خواهند داد.

آستین افزود: کشورهای انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در این ائتلاف حضور دارند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد تشدید تنش از سوی یمن جریان تجارت آزاد را تهدید و قانون بین‌الملل را نقض می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارتش یمن در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم غزه رژیم صهیونیستی را محاصره دریایی کرده است و کشتی‌هایی را که به سمت بنادر اراضی اشغالی در حرکت باشند، هدف قرار می‌دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها