اخبار تحولات جنگ غزه | آمار شهدای غزه | هشدار حماس و جهاد اسلامی به هتک حرمت ب فلسطینی‌ها

کد خبر: 1264607

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر خبر داد.

اخبار تحولات جنگ غزه | آمار شهدای غزه | هشدار حماس و جهاد اسلامی به هتک حرمت ب فلسطینی‌ها

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدا در نوار غزه به ۲۱۱۱۰ تن رسیده است.

به نقل از المیادین، هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در بمباران یک ساختمان مسکونی در مقابل بیمارستان الأمل در خان یونس ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.

اسکای نیوز نیز به نقل از منابع پزشکی در غزه گزارش داد که طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۵ تن در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند./ایسنا

آمار شهدای غزه از 21 هزار نفر عبور کرد

آمار شهدای غزه از زمان شروع جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه در تاریخ ۱۵ مهر ماه، از ۲۱ هزار نفر عبور کرد.

وزارت بهداشت غزه در یک بروز رسانی از آمار تلفات غزه، امروز چهارشنبه اعلام کرد که در جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در باریکه غزه، 21 هزار و 110 نفر شهید و 55 هزار و 243 نفر مجروح شدند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، از میان شهدا 8 هزار و 800 نفر کودک و 6 هزار و 300 نفر زن هستند درحالیکه 103 خبرنگار نیز شهید شدند.

7 هزار نفر همچنان زیر آوار هستند درحالیکه بیش از 1.8 میلیون نفر از فلسطینی‌ها در غزه نیز آواره شدند.

همچنین طبق آمار منتشر شده توسط حماس از آمار تلفات 311 پرسنل کادر درمان و 40 نفر از نیروهای مدنی از 15 مهر به این سو در غزه به شهادت رسیدند.

ارزیابی از خرابی‌های غزه نیز نشان می‌دهد که 290 هزار ساختمان آسیب دیدند و 65 هزار ساختمان به طور کامل تخریب شدند. حملات متجاوزانه صهیونیست‌های همچنین باعث تخریب 115 مسجد، 23 بیمارستان و 53 مرکز درمانی شده است.

سازمان جهانی بهداشت: آنچه در غزه رخ می‌دهد، حمام خون است

یکی از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که آنچه در غزه رخ می‌دهد، حمام خون است.

به گزارش ایسنا، شان کیسی، هماهنگ‌کننده تیم‌های فوریت‌های پزشکی در سازمان جهانی بهداشت، که در یک مأموریت بشردوستانه در مرکز غزه شرکت کرده بود، گفت: همه جای بیمارستان‌های نوار غزه پر خون است و آنچه که شاهد هستیم، «حمام خون و قتل عام» است.

وی تاکید کرد که هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.

کیسی پس از بازدید از بیمارستان الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان ملل متحد افزود: این یک حمام خون است، همانطور که قبلاً گفتیم این یک قتل عام است. صحنه وحشتناکی است.

حماس و جهاد اسلامی هتک حرمت فلسطینی‌ها به دست نظامیان صهیونیست را محکوم کردند

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه هتک حرمت ده‌ها فلسطینی در غزه توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار تحقیقات در این باره شدند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: تصویربرداری سربازان ارتش رژیم اشغالگر از ده‌ها غیرنظامی فلسطینی در غزه پس از بازداشت و درآوردن لباس‌هایشان علی‌رغم سردی هوا، جنایت جنگی است.

طبق نوشته روزنامه القدس العربی، حماس خواستار مستند کردن این جنایت از سوی نهادهای حقوق بشری شد و آن را ناقض پیش پا افتاده‌ترین اشکال حقوق بشر توصیف کرد.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه در ورزشگاه الیرموک اتفاق افتاد تمام ارزش‌های انسانی را نقض کرد.

در این بیانیه نیز آمده است: جسارت رژیم صهیونیستی برای رجز خوانی به جنگ نسل کشی و جنایت علیه بشریت در سراسر کرانه باختری و نوار غزه در مقابل چشم تمام جهان، بیهودگی حساب باز کردن بر روی نهادهای به اصطلاح بین‌المللی را ثابت می‌کند. این نهادها ادعای حمایت از حقوق بشر دارند اما هیچ گامی برای بازخواست رژیم اشغالگر برنمی‌دارند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که نیروهای اشغالگر دهها فلسطینی از جمله چندین کودک و فرد سالخورده را بازداشت و پس از وادار کردن آنها به درآوردن لباس‌هایشان، آنها را در ورزشگاهی در غزه نگهداری کردند.

ویدئوهای منتشره از این جنایت نشان می‌دهد اشغالگران اقدام به بازداشت ده‌ها فلسطینی در ورزشگاه الیرموک در نوار غزه کرده‌اند. اشغالگران این فلسطینی‌های بازداشت شده را که تعداد زیادی از آنها کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند، وادار کرده‌اند در سرمای زمستان بیشتر لباس‌هایشان را از تن درآورند. همچنین برای تهدید آنها به مرگ، لوله تانک را به طرف آنها نشانه رفته‌اند.

دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی از جمله چندین زن از اهالی محله شیخ رضوان غزه را بازداشت و آنها را به اردوگاه یرموک منتقل کرده و پس از کشف حجاب، آنها را مورد بازرسی بدنی قرار داده است. نیروهای اشغالگر همچنین اقدام به هتک حرمت و ضرب و جرح بازداشت شدگان کرده‌اند.

براساس این بیانیه، نیروهای اشغالگر صهیونیست، بازداشت‌شدگان مرد از جمله کودکان ۱۰ ساله و افراد سالخورده با سن بیش از ۷۰ سال را وادار کرده‌اند تمام لباس‌هایشان به جز لباس زیر را از تن درآورده و به طور توهین آمیزی در یک صف در نزدیکی محل نگهداری زنان بازداشت شده در داخل ورزشگاه مذکور بایستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها