آنکارا: غربی‌ها جنگ غزه را پایان کار نتانیاهو می‌دانند

کد خبر: 1264729

مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه گفت که تعدادی از کشورهای غربی حامی تل‌آویو، جنگ غزه را پایان کار «بنیامین نتانیاهو» به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌دانند.

 آنکارا: غربی‌ها جنگ غزه را پایان کار نتانیاهو می‌دانند

 «عاکف جغتای قلیچ» مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه بامداد پنجشنبه گفت که تعدادی از کشورهای غربی حامی تل‌آویو، جنگ غزه را پایان کار «بنیامین نتانیاهو» به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌دانند.

قلیچ در مصاحبه با شبکه «تی‌آرتی هابر» توضیح داد: «نتانیاهو با بی‌رحمی و بی‌ملاحظگی بمب‌ها را بر سر مردم [غزه] می‌ریزد... نتانیاهو اما سعی دارد دستانش را از خون [فلسطینی‌ها] پاک کند».

وی ضمن اشاره به سکوت بسیاری از کشورهای اروپایی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اظهار داشت: «وقتی که ما درباره قتل عام و نسل‌کشی [مردم غزه] صحبت می‌کنیم، برخی از محافل نمی‌خواهند عمق فاجعه را درک کنند».

مشاور رئیس جمهور ترکیه ضمن لازم دانستن آتش‌بس دائمی در نوار غزه برای پایان همیشگی درگیری‌ها، تصریح کرد: «اسرائیل ظالم است و سیاست‌هایش نیز ظالمانه است. بسیاری از کشورهای غربی می‌گویند این [جنگ] پایان راه نتانیاهو است».

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفته بود جنایاتی که هم‌اکنون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود هیچ فرقی با جنایات «آدولف هیتلر» دیکتاتور معدوم رژیم نازی سابق آلمان ندارد.

نتانیاهو نیز در پاسخ به سخنان اردوغان گفت: «اردوغان که مرتکب نسل‌کشی علیه کردها شده و در زمینه زندانی کردن خبرنگاران منتقد حکومتش در دنیا رکورددار است آخرین کسی که می‌تواند به ما موعظه اخلاقی بدهد».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها