ادعای بنت درباره اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی در ایران

کد خبر: 1264964

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی در خاک ایران در سال گذشته توسط نهادهای امنیتی این رژیم صورت گرفته است.

ادعای بنت درباره اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی در ایران

 نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، در گزارشی که در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» منتشر کرد، اذعان کرد که در دوران نخست وزیری وی، اسرائیل در فوریه ۲۰۲۲ به یک کارخانه تولید پهپاد در استان کرمانشاه حمله کرد. او به صورت ضمنی تایید کرد که ترور یک افسر ارشد سپاه پاسداران حسن صیاد خدایی در خاک تهران در اردیبهشت همان سال توسط موساد اجرا شد.

به گزارش ایرنا، بنت نوشت: به عنوان نخست وزیر، تصمیمی در مورد ایران گرفتم. «من به نیروهای امنیتی اسرائیل دستور دادم که تهران را مجبور به پرداخت هزینه اقدامات خود به دلیل حمایت از شبه نظامیان ضد اسرائیلی کند. پس از ناکامی ایران در انجام دو حمله پهپادی به خاک ما، اسرائیل یک پایگاه پهپاد در خاک ایران را منهدم کرد. در مارس ۲۰۲۲، یک واحد نظامی ایرانی قصد کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه را داشت که ناکام ماند. چندی بعد فرمانده این یگان در مرکز تهران کشته شد.»

بنت در ای رابطه می‌گوید: «معلوم شد که مقامات ظالم ایران، ضعیف تر از آن چیزی هستند که می توان انتظار داشت. آنها با خوشحالی دیگران را می فرستند تا برای آنها بمیرند. اما وقتی در خانه خود به آنها صدمه وارد می‌شود، ناگهان نگران می شوند.»

او در ادامه می افزاید: «رژیم ایران در مرکز بیشتر مشکلات خاورمیانه و بخش مهمی از تروریسم جهانی قرار دارد. به طور غیرقابل توضیح، تقریباً هیچ کس متوجه این مسئله نمی‌شود. در ۴۵ سال گذشته، این رژیم منبع جنگ، ترور و رنج بی پایان در سراسر جهان بوده است. امپراتوری شیطانی ایران باید سرنگون شود.»

وب سایت معاریو در این رابطه نوشت: در حمله به کارخانه ای در غرب ایران که تاکنوننشریات خارجی آن را به اسرائیل نسبت می‌دادند، صدها پهپاد منهدم شد. این یک تحول مهم در جنگ هیبریدی بین اسرائیل و ایران تلقی می شد. این یک ضربه سخت به سپاه پاسداران بود و این عملیات برای موساد و ارتش اسرائیل که انجام چنین عملیاتی موفقیت بزرگی محسوب می شد، حتی این احتمال وجود دارد که برخی از سرویس های اطلاعاتی خارجی دیگر نیز در این عملیات مشارکت داشته اند.

پس از حمله به این کارخانه، اعلام شد که شش پهپاد اسرائیلی حامل مقدار بسیار زیادی از نوع خاصی از مواد منفجره، ویرانی زیادی در محل مذکور و اطراف آن ایجاد کرده است./جوان آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها