حماس: قبل از آتش‌بس تبادل اسرا انجام نمی‌شود

کد خبر: 1265024

«اسامه حمدان» یکی از رهبران ارشد حماس: رژیم صهیونیستی برای خروج از باتلاقی که گرفتار آن شده گزینه‌ای جز توقف تجاوزات و دادن امتیاز ندارد.

حماس: قبل از آتش‌بس تبادل اسرا انجام نمی‌شود

 یکی از رهبران حماس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای خروج از باتلاقی که گرفتار آن شده گزینه‌ای جز توقف تجاوزات و دادن امتیاز ندارد تاکید کرد برخلاف چیزی که اشغالگران تبلیغ می‌کنند، قبل از آتش‌بس کامل در غزه هیچ بحثی درباره تبادل اسرا وجود ندارد.

 «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس فلسطین شب گذشته در سخنانی اعلام کرد، حماس به همه میانجی‌ها اعلام کرده که اولویت آن توقف تجاوزات دشمن علیه غزه به طور کامل است.

حمدان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت، رژیم اشغالگر به دلیل تعداد اسرای کشته شده خود در غزه تحت فشار افکار عمومی صهیونیست‌ها قرار دارد. این رژیم در تکاپو است تا بعد از شکست نظامی در جنگ غزه، ساختار کابینه خود را حفظ کند.

این رهبر حماس تاکید کرد، برخلاف آنچه که دشمن صهیونیستی تبلیغ می‌کند، هیچ صحبتی درباره تبادل اسرا قبل از توقف کامل تجاوزات ضد غزه وجود نخواهد داشت. رژیم صهیونیستی تلاش دارد با ترویج ایده‌های نادرست درباره تبادل اسرا، از شدت فشارهای داخلی بکاهد.

اسرائیل چاره‌ای جز پذیرش آتش‌بس و دادن امتیاز ندارد

وی افزود، اما ما تاکید داریم که هیچ ایده و پیشنهادی بدون آتش‌بس کامل و دائمی قابل بحث نیست و باید تجاوزات علیه غزه به طور کامل متوقف گردد و ما ابزارها و توانایی‌های لازم برای برقراری آتش‌بس را داریم. تنها یک راه برای خروج اسرائیل از باتلاقی که گرفتار آن شده وجود دارد و آن هم توقف تجاوزات و دادن امتیاز است. در حال حاضر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در سایه فشار افکار عمومی و بحران کابینه نمی‌تواند به طور دائمی پیشنهادات (درباره آتش بس و سپس مذاکره درباره تبادل اسرا) را رد کند.

قبل از توقف کامل تجاوزات ضد غزه صهیونیست‌ها اسرای خود را زنده نخواهند دید

حمدان در کنفرانس مطبوعاتی در بیروت نیز گفت، حماس برای بحث درباره هرپیشنهادی که مربوط به توقف کامل و قطعی تجاوزات علیه نوار غزه باشد آماده است و اشغالگران بدانند تا زمانی که تجاوزات خود را ضد غزه متوقف نکنند، هرگز اسرای خود را زنده نخواهند دید. مردم فلسطین خواستار توقف موقت یا جزئی تجاوزات به غزه نیستند و تاکید دارند که حملات دشمن باید به طور کامل متوقف گردد.

اسامه حمدان همچنین به پرونده تبادل اسرا اشاره و تاکید کرد که مقامات صهیونیست بدانند قبل از توقف تجاوزات ضد غزه هرگز اسرای خود را که در دست مقاومت هستند زنده نخواهند دید.

وی با هشدار به نتانیاهو درباره تلاش‌های او برای آزادی اسرای صهیونیست از خلال فشارهای نظامی گفت، آیا تاکنون حتی یک اسیر اسرائیلی‌هم با عملیات نظامی و بدون تسلیم شدن در برابر شروط مقاومت آزاد شده است؟

اداره غزه یک مسئله داخلی فلسطینی است

این رهبر حماس درباره ادعاهای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره اداره غزه بعد از جنگ اظهار داشت، اداره امور فلسطین یک تصمیم داخلی فلسطینی بوده و ملت ما هرگز قبول نمی کنند که تشکیلاتی پشت تانک‌های صهیونیستی یا آمریکایی وارد غزه گردد و این منطقه را اداره کند. مردم فلسطین امروز رهبری را می‌خواهند که حامل پروژه آزادسازی باشد. مقاومت در همه اشکال متعهد به تحقق اهداف ملی به ویژه مقاومت مسلحانه است.

وی درباره فاجعه انسانی در نوار غزه بعد از تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر گفت که حدود 22 هزار نفر در غزه تاکنون شهید و بیش از 56 هزار تن زخمی شده‌اند و شمار زیادی نیز مفقود و زیر آوار هستند.

اسامه حمدان درباره تحولات کرانه باختری و قدس اشغالی نیز اعلام کرد، تاکنون حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در کرانه باختری بیش از 313 شهید و بیش از 3 هزار زخمی به جای گذاشته است. این تجاوزات در چارچوب ادامه توطئه‌های کابینه نتانیاهو ضد ملت فلسطین است اما دشمن هرگز در اهداف خود موفق نخواهد شد.

این رهبر حماس در پایان از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری خواست تا سلاح‌های خود را به سمت نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست نشانه بگیرند و به گردان‌های مقاومت در کرانه باختری بپیوندند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها