واکنش یمن به قطعنامه شورای امنیت / «بازی سیاسی» است

کد خبر: 1267841

قطعنامه شورای امنیت در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و این آمریکا است که قانون را نقض می‌کند.

واکنش یمن به قطعنامه شورای امنیت / «بازی سیاسی» است

 دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: آمریکا سیاست دروغگویی ،گمراهی و فریبکاری را در مورد تحرکات نظامی خود در دریای سرخ در پیش گرفته است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در دریای سرخ اعلام کرد:‌ این آمریکایی‌ها هستند که با نظامی کردن دریای سرخ، کشتی‌رانی دریایی را تهدید می‌کنند و به دنبال ناامنی و بی‌ثبات کردن منطقه هستند.

این جنبش افزود: جهان آگاه است که عملیات یمن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که به سمت (بنادر این رژیم) می‌روند، هدف قرار می‌دهد و سایر کشتی‌ها به سلامت عبور می‌کنند (کاری با سایر کشتی‌ها ندارد).

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز رسما اعلام کرد، نیروهای مسلح یمن، یک کشتی آمریکایی را که به حمایت از رژیم صهیونیستی می پرداخت، با تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن هرگز در مقابله مناسب با تمام تهدیدهای دشمنان در چارچوب حق دفاع مشروع از کشور و ملتمان و امت اسلام تردید نخواهند کرد.

سریع در عین حال تصریح کرد: ما همچنان به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، تا زمان توقف تجاوزات و رفع محاصره برادرانمان در نوار غزه ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما بار دیگر بر ادامه حرکت کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب به تمام مقاصد به جز بنادر فلسطین اشغالی تاکید می‌کنیم.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفته یمنی‌ها با استفاده از پهپادهای مسلح، موشک‌های کروز ضدکشتی و موشک‌های بالیستیک ضدکشتی حملات پیچیده‌ای در دریای سرخ انجام دادند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها