تکنیک جدید روسیه برای فریب نیروهای اوکراین!

کد خبر: 1267847

جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که روسیه با نقاشی جنگنده‌های جعلی در فرودگاه‌های خود قصد فریب نیروهای اوکراینی را دارد.

تکنیک جدید روسیه برای فریب نیروهای اوکراین!

تصاویر ماهواره‌ای تازه به دست آمده از یک پایگاه نظمی روس‌ها، حاکی از آن است که نیروهای مسکو چندین جت جنگنده تقلبی را روی زمین نقاشی کرده‌اند تا ظاهراً اوکراین را فریب دهند. تاکتیک‌های فریب مانند این ویژگی جدید جنگ اوکراین نیست، اما جنبه مهم آن است.

روسیه در گذشته هواپیماهای جعلی را در پایگاه‌های مختلف نقاشی کرده‌است. تحلیلگران می‌گویند که مسکو با رنگ آمیزی هواپیمای جعلی احتمالاً سعی دارد سیستم‌های تسلیحاتی کیف را به اشتباه بیانداز و احتمالاً تصورات نادرستی در مورد آنچه در پایگاه‌هایش اتفاق می‌افتد ایجاد کند.

مقاومت اسلامی عراق چهارشنبه شب اعلام کرد، به یک پایگاه نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه حمله کرده است.

این جدیدترین نمونه فریب را می‌توان در پایگاه هوایی پریمورسکو-اختارسک روسیه، در گوشه جنوب غربی کشور مشاهده کرد.

در یک تصویر ماهواره ای در 28 دسامبر که توسط «Planet Labs PBC» گرفته شده و به دست «Business Insider» رسیده‌است، تعداد انگشت شماری از جنگنده‌های بال ثابت را می‌توان دید که در یک ردیف در یک بخش از پایگاه پارک شده‌اند.

در داخل ردیف، دو جت جنگنده که بر خلاف رنگ آبی و خاکستری سایر هواپیماها، سایه‌ای سفید شبح‌آلود دارند، به چشم می‌خورند. شبح سومی نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد همان طراحی هواپیمای واقعی پایگاه را دارد، اما مانند دو فریبنده دیگر، هیچ سایه‌ای ندارد.

نقشه پوتین

این تعداد از جنگنده‌ها در هیچ کجای تصویر 17 اوت از همان پایگاه دیده نمی‌شوند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها