آفریقای جنوبی: اسرائیل توافقنامه منع کشتار جمعی را نقض می‌کند

کد خبر: 1267914

نماینده آفریقای جنوبی در نخستین جلسه دادگاه لاهه برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت که این رژیم توافقنامه منع کشتار جمعی را نقض کرده است.

آفریقای جنوبی: اسرائیل توافقنامه منع کشتار جمعی را نقض می‌کند

به گزارش الجزیره، نماینده آفریقای جنوبی در جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه هلند برای بررسی شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه سخنرانی کرد.

نماینده آفریقای جنوبی در این جلسه گفت: از سال ۱۹۴۸ شاهد ادامه نکبت ملت فلسطین، جنایات اشغالگران علیه آنان و مصونیت رژیم اشغالگر از هرگونه مجازات هستیم.

وی افزود: اسرائیل ملت فلسطین را در معرض آپارتاید و تبعیض نژادی قرار داده و علیه آنها مرتکب نسل‌کشی شده است. اسرائیل قوانین نژادپرسانه‌ای وضع کرده است که بین فلسطین‌ها و اسرائیلی‌ها تمایز قائل است. تمام اقدامات اسرائیل در نوار غزه مصداق جنایت نسل‌کشی است.

نماینده آفریقای جنوبی افزود: اسرائیل، غزه را از زمین و آسمان به محاصره خود درآورده و حمله گسترده‌ای را علیه غزه آغاز و توافقنامه منع کشتار جمعی را نقض کرده است. در ۹۶ روز گذشته اسرائیل خشونت‌بارترین حملات تاریخ را علیه نوار غزه انجام داده است. در نخستین هفته‌های پس از هفتم اکتبر اسرائیل از حدود ۷ هزار بمب و راکت و موشک علیه ساکنان نوار غزه استفاده کرد. اقدامات اسرائیل زندگی را در نوار غزه غیرممکن کرده است.

وی تصریح کرد: ما شاهد تشدید گفتمان نفرت پراکنی و نژادپرستی در اسرائیل هستیم. شمار کشته‌های غیرنظامیان در نوار غزه بزرگترین آمار در سطح جهان در یک بازه زمانی مشخص محسوب می‌شود. مصیبت و مشکلات فلسطین‌ها واقعیت دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد. فلسطینی‌هایی که از ترک منازل خود در نوار غزه خودداری می‌کنند، در معرض کشتار قرار گفته و به قتل تهدید می‌شوند.

نماینده آفریقای جنوبی ادامه داد: درخواست اسرائیل برای تخلیه بیمارستان‌های نوار غزه نماد بارز نسل کشتی و کشتار جمعی است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر مسؤولیت پذیری اسرائیل در قبال بازسازی غزه وجود ندارد بلکه اسرائیل به تخریب غزه افتخار می‌کند. این در حالی است که ۹۷ درصد ساکنان نوار غزه قحطی زده هستند و ۸۰ درصد آنها از گرسنگی رنج می‌برند. اسرائیل همچنان از رسیدن کمک‌های غذایی و پزشکی به نوار غزه جلوگیری می‌کند. ساکنان غزه از دسترسی به آب آشامیدنی پاک و پناهگاه محروم هستند. سو تغذیه و بیماری‌ها در صورتی که معالجه نشود، به اپیدمی‌های کشنده تبدیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: خشونت در حق زنان و دختران جوانان و کودکان نارس در نوار غزه مصادیق بارز نسل کشی و کشتار جمعی است. روند غیر معمول در همه این جنایت‌ها این است که مقامات اسرائیلی به قصد خود برای ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینی‌ها اذعان و افتخار می‌کنند. نظامیان اسرائیلی مشاهده می شوند در حالی که از خود هنگام تخریب شهرها و روستاها عکس و تصویر می‌گیرند و به شادی می‌پردازند.

«رونالد لومولا» وزیر دادگستری آفریقای جنوبی هم گفت: خشونت و ویرانی‌ها از هفتم اکتبر آغاز نشده است بلکه ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تا کنون در رنج هستند. ما در این جلسات شواهد و ادله‌ای ارائه خواهیم کرد که ثابت می‌کند اسرائیل مرتکب نسل کشی و مصیبت فراگیر در نوار غزه شده است.

مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها