نظر حماس درباره شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1268034

«سامی ابوزهری» رئیس دایره سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین پنجشنبه شب تاکید کرد: صدور حکم از سوی دادگاه بین‌المللی دادگستری می‌تواند به بازنگری موضع اروپایی‌ها در قبال جنبش حماس منجر شود.

نظر حماس درباره  شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

«سامی ابوزهری» رئیس دایره سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین پنجشنبه شب تاکید کرد: صدور حکم از سوی دادگاه بین‌المللی دادگستری می‌تواند به بازنگری موضع اروپایی‌ها در قبال جنبش حماس منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، ابوزهری برگزاری جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را رخدادی مهم دانست و تصریح کرد: موضع آفریقای جنوبی را می‌ستاییم و در خصوص فقدان موضع کشورهای اسلامی و عربی در مورد غزه ناراحت هستیم.

وی تصریح کرد: بسیار دردناک است که شاهد هیچ گونه نقش‌آفرینی اکشورهای اسلامی و عربی یا حتی تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد غزه نیستیم.

درپی برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی درباره نسل کشی در نوار غزه در دادگاه دیوان بین المللی دادگستری در لاهه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عصبانیت و به طرز هیستریک به آفریقای جنوبی و دادگاه حمله کرد و ارتش رژیمش را "اخلاقی ترین ارتش جهان" خواند.

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه امروز برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که رژیم صهیونیستی کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز در جدیدترین آماری خود اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به مناطق مختلف نوار غزه به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه افزود: ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر نیز در جنایت آفرینی های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زخمی شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت خود در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۲ فلسطینی را شهید و ۱۹۴ نفر دیگر را زخمی کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها