خبر خوش فیصل بن فرحان برای ایرانی ها

کد خبر: 1268105

وزیر امور خارجه عربستان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه کشورمان در خصوص مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی اطمینان داد که این موضوع به زودی حل خواهد شد.

خبر خوش فیصل بن فرحان برای ایرانی ها

وزیر امور خارجه عربستان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه کشورمان در خصوص مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی اطمینان داد که این موضوع به زودی حل خواهد شد.

در گفتگوی تلفنی فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌ مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به سفر هیات پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار  رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر حج عربستان اشاره کرد و افزود: روابط سیاسی دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و درچارچوب توافق رییس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی رو به گسترش است.

امیرعبداللهیان با اشاره به توافق دو کشور در موضوع اعزام ایرانیان به حج عمره، در خصوص تاخیر بوجود آمده در این موضوع و چگونگی حل آن با همتای عربستانی خود به گفتگو پرداخت.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اقدام عربستان در برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی با هدف توقف جنگ در غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه به این منطقه گفت، در این راستا ما همچنین از اقدام آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت می کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره تداوم جنایات صهیونیست ها در کشتار مردم فلسطین خاطر نشان کرد: آمریکا صد روزست که از عدم توسعه جنگ سخن می گوید اما در عمل هیچ جدیتی برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه از خود نشان نمی دهد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز روابط دو کشور را رو به گسترش ارزیابی کرد و گفت: همچنان در انتظار سفر رسمی دوجانبه دکتر رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص مشکل پرواز عمره گزاران کشورمان، به همتای ایرانی خود اطمینان داد که این موضوع صرفا مساله ای فنی است که به زودی حل خواهد شد تا عمره گزاران ایرانی بتوانند برای اعمال حج عمره به سرزمین وحی مشرف شوند.

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به اشاره امیرعبداللهیان به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین المللی دادگستری گفت: باید تا جای ممکن به اعمال فشار برای پایان دادن به جنگ علیه غزه ادامه دهیم.

وزرای خارجه ایران و‌عربستان ضمن ابلاغ سلام روسای دو کشور به یکدیگر ، تداوم رایزنی میان دو طرف را سازنده ارزیابی نمودند.

امیرعبداللهیان ضمن پیگیری سفر ولیعهد عربستان به تهران، از همتای عربستانی خود برای سفر  دعوت کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها