ادعای فرانسه علیه حوثی‌ها

کد خبر: 1268140

به دنبال تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که یمن مسئولیت زیادی در تشدید تنشها در منطقه دارد.

ادعای فرانسه علیه حوثی‌ها

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به طور ضمنی از حملات آمریکا و انگلیس به مواضع یمن حمایت کرد و انصارالله یمن را مسئول تشدید تنشها در دریای سرخ خواند.

فرانسه در بیانیه خود مدعی شده که «حوثیها مسئولیت بسیار جدی برای تنشها در دریای سرخ بر عهده دارند».

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «فرانسه محکومیت حملات انجام شده توسط حوثی‌ها در دریای سرخ بر علیه کشتی‌های تجاری که حقوق و آزادی‌های دریانوردی را نقض می‌کند، را تجدید می‌کند و از حوثی‌ها می‌خواهد که فورا به آن پایان دهند.

روز پنج شنبه دریاسالار "امانوئل اسلارز" فرمانده مشترک نیروهای فرانسوی در منطقه دریای سرخ به خبرنگاران گفت که نیروهای این کشور در آبهای منطقه جاییکه نیروهای حوثی عملیات می‌کنند در حال گشت زنی هستند تا از حملات بیشتر جلوگیری کنند و کشتیهای فرانسوی و دیگر کشتیهایی که از این منطقه عبور می‌کنند را اسکورت کند.

با این حال وی تاکید کرد که نیروهای فرانسوی تحت فرماندهی ایالات متحده آمریکا نیستند اما آنها در حال همکاری و تبادل اطلاعات با واشنگتن هستند.

فرانسه در تجاوز مستقیم آمریکا و انگلیس که بامداد جمعه انجام شده نقشی نداشته است.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود که برخی کشورها نظیر هلند، استرالیا، کانادا و بحرین در این حملات نقش ایفا کردند.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.  

 یکی از مقامهای ارشد انصارالله در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها