اخبار جنگ غزه | افزایش شمار شهدای فلسطینی

کد خبر: 1268514

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

اخبار جنگ غزه | افزایش شمار شهدای فلسطینی

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که رژیم اشغالگر بعد از گذشت ۱۰۰ روز از تجاوز به نوار غزه، عامدانه محله‌های مسکونی و مردم فلسطین را هدف قرار داده است.

او در ادامه اضافه کرد که تاکنون ۳۳۷ نفر از نیروهای کادر درمان در غزه به شهادت رسیده‌اند و ۹۹ نفر دیگر در شرایط سختی تحت بازداشت قرار دارند.

القدره در عین حال اعلام کرد به ۱۵۰ مرکز درمانی در غزه حمله شده و ۳۰ بیمارستان دیگر امکان فعالیت ندارند و قادر به خدمات‌رسانی به مردم نیستند.

او همچنین اشاره کرد که ۷۰ درصد شهدای فلسطینی زن و کودک هستند و اسرائیل تاکنون ۲۰۰۰ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده است./فارس

آخرین آمار شهدای غزه در صدمین روز جنگ

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به حدود ۲۴ هزار تن خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که از روز هفتم اکتبر تا کنون ۲۳ هزار و ۹۶۸ فلسطینی در تجاوزات صهیونیست‌ها به این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، این وزارتخانه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایت‌ها را ۶۰ هزار و ۵۸۲ تن اعلام کرد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز بخشی از آخرین آمار تلفات خود در نبرد زمینی در غزه را اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که از زمان آغاز نبرد زمینی هزار و ۱۰۶ نظامی آن زخمی شده‌اند که حال ۲۴۰ نفر از آنها وخیم است.

رژیم صهیونیستی همچنین از مجروح شدن ۱۲ افسر و نظامی خود طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

طی ۱۰۰ روز جنگ و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده‌ است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

 دستگیری 5875 فلسطینی توسط ارتش رژیم اسرائیل

یک سازمان غیر دولتی روز یکشنبه اعلام کرد از زمان شروع عملیات «طوفان الاقصی» در غزه تاکنون 5875 فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شده‌اند.

یک سازمان غیردولتی روز یکشنبه اعلام کرد که 5875 فلسطینی در حملات ۱۰۰ روزه ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری  بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «انجمن اسرای فلسطین» در بیانیه ای اعلام کرد: «۳۳۵ کودک و ۲۰۰ زن در میان بازداشت شدگان هستند.»

این سازمان اعلام کرد که بیش از ۲۸۵۶ فلسطینی بدون محاکمه یا اتهام از ۷ اکتبر به این سو در بازداشت هستند.  

در ادامه این بیانیه آمده است: «این رقم شمار زندانیان در زندان‌های اسرائیل را به بیش از ۳۲۹۰ فلسطینی می‌رساند».

بر اساس آمار منتشر شده از سوی گروه‌های امور زندانیان، در حال حاضر دستکم ۸۸۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند.

سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده که ۸۵ درصد از جمعیت غزه در حال حاضر به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره شده‌اند و ۶۰ درصد زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر افزایش یافته است.

«اشرف القدره» سخنگوی این وزارتخانه گفت که رژیم اشغالگر بعد از گذشت ۱۰۰ روز از تجاوز به نوار غزه، عامدانه محله‌های مسکونی و مردم فلسطین را هدف قرار داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه اضافه کرد که تاکنون ۳۳۷ نفر از نیروهای کادر درمان در غزه به شهادت رسیده‌اند و ۹۹ نفر دیگر در شرایط سختی تحت بازداشت قرار دارند.

القدره اعلام کرد به ۱۵۰ مرکز درمانی در غزه حمله شده و ۳۰ بیمارستان دیگر امکان فعالیت ندارند و قادر به خدمات‌رسانی به مردم نیستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها